Rajat lapsille?

Millaisia rajoja lapsille pitäisi asettaa? Mikä olisi sopivin kotiintuloaika ja millaisia rangaistuksia pitäisi asettaa jos sääntöjä ei noudateta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 14:43

kotiintuloaika varmaan riippuu paljonkin lapsen iästä, ehkei kuitenkaan 16 vuotiaalle samaa kotintuloaikaa kuin 8 vuotiaalle ;) rangaistuksena esim nettikielto tai jokin muu vastaava, kuitenkin sellainen rangaistus että lapsi ymmärtää olla tekemättä samaa virhettä toiste.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

jem
Vastattu: 20.01.2009 - 14:44

pitää ottaa lapsen ikä huomioon ja kohtuus kaikessa..Jos lapsi on tarpeeksi vanha keskustelisin lapsen kanssa ja yhdessä tehdään päätös joka miellyttää molempia osapuolia. Siinä samassa sovitaan pelisäännöt myös mitä seuraa sovitun rikkomisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 14:52

minulla ei lapsia. mutta laitampa linkin..

www.yhteishyva.fi/yhteishyva..._lapsille/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 14:53

Lapsen ikä määrittelee mitä rajoja voi laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 15:16

selvät pelisäännöt joista kanssa pidetään kiinni, siinä se juju, 'rangaistuksien' tulisi olla suhteessa rikkeeseen ja mieluummin opettavaisia (ei nöyryyttäviä): Se mitä tämä kaikki tarkoittaa käytännössä, määräytyy niiden raamien puitteissa jossa arkipäiväänne muutenkin elätte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 15:35

Tässä asia johon ei ole yksiseliteistä vastausta.Jokainen tapaus on omansa.vähäviisaan kommentti oli aika tyhjentävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 15:45

joka kuritta kasvaa, kunniatta kuolee ;)

mikaeli.mikkeliamk.fi/mikael...nkasvatus/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 15:58

kotiintuloaika yläasteikäselle on arkisin sopiva 21 ja vkl 22-23. eriasia sitte jos ryyppää aivan hulluna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 18:02

Tottakai lapsilla täytyy olla rajat, onhan meillä aikuisillakin rajat... mitä saa tehdä ja mitä ei...
sovitut kotiintulo ajat, kotityöt hoidettava porukalla ja jos ei noudata sovittuja juttuja niin esim. viikkoraha viikoks pois, netti kielto, pelaamis kielto. Mut voisko olla muutakin rangaistusta kuin kielto.... esim. peset vessan 3 viikon ajan...hih hih (meikä inhoo sitä vessan pesua yli kaiken)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 18:29

Lapsen tulee saada elää huoletonta ja ihanaa lapsen elämää mahdollisimman pitkään ja suhteellisen oikeudenmukaisten sääntöjen kera. Lasta ei saa päästää hullingolle vaan ohjata keskustelemalla oikeaan suuntaan periksiantamatta.Onnellinen lapsi ei pelkää vaan nauttii turvatusta rajat asetetusta elämästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:13

Jämäkä, mutta lempeät rajat lapsen ikä huomioiden ja rajojen yli ei hypellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:13

kyllä- ehdottomasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 23:50

selvät, ehdottomat, oikeudenmukaiset,ensimmäisessä uhmaiässä miettimään arestipaikkaan jos käskyjä/kehotuksia ei totella ja murkkuiässä myöhästyminen kotiintuloajoista minuutista päivä kotiarestia,kymmenestä kymmenen päivää.Neuvottelu mahdollisuus ennen ehdotonta käskyä.Jos käsketty, siitä ei livetä.Peruskoululaisilla kotiintuloaika klo 21.sen jälkeen arkisin 22 ,viikonloppuisin sovittavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:23

Riippuu lapsen iästä. Rajat on oltava ja niitä täytyy myös noudattaa.