minkä niminen @ on

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 12:38

se on "at "

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 12:39

No miukumaukuhan se siinä köllöttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:44

en ymmärtäny :D mut toihan on miukumauku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:50

sillä on monta nimee :Dmiukumauku ja ät on varmaan yleisinmpiä......rakkaalla lapsella on monta nimeä :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:59

jus eilen kysyin oli siinä muukin kysymys.Vastasivat,at, miukumauku,at.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 13:13

suomenkielessä @ liittyy kissoihin alla olevan sivuston mukaan:
www.herodios.com/atsign.html

"kissanhnta ", "miau," "miumau," "miuku" "miau merkki"
muut:
"apinanhanta" "hiirenhanta" "at."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 13:23

At, miukumauku meillä päin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 13:23

Nyt varmaankin tiedät jo sen nimen! Palisanteri on antanut tyhjentävästi siitä vastauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 13:26

miukumaukuksi miekin kutsun sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 13:46

miumau..on täälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 14:00

Tämän > @ < merkin nimi = 'miukumauku', niin mie sitä aineskii kuhtun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 14:08

edellä jo varmaan tullu tärkeimmät tämän rakkaan lapsen nimistä, yksi joukosta puuttui, häsä , sellaisenkin olen kuullut mainittavan

__________wiki___________
Merkki on peräisin Marcus Tullius Tiron, Ciceron vapauttaman orjan kehittämästä latinan kielen pikakirjoitusjärjestelmästä Nota Tironiana. Siinä se tarkoitti latinan prepositiota apud (luona, lähellä). Et-merkin (&) ohella se on ainoa tuosta järjestelmästä peräisin oleva merkki, joka on vielä nykyisinkin käytössä. [2]

ASCII-merkistöön @-merkki on kuulunut alusta lähtien, ja sen koodiarvo on 64 (heksadesimaalilukuna +0040).

Nykyisin tunnetuimman merkityksensä se sai, kun Ray Tomlinson keksi 1970-luvulla käyttää sitä erottamaan henkilönnimi postipalvelimen nimestä. [1] Eräissä tietoteknisissä yhteyksissä sitä kuitenkin käytetään muihinkin tarkoituksiin. Esimerkiksi OpenVMS-käyttöjärjestelmän DCL-komentokielessä se komentojonotiedoston nimen edessä tarkoittaa kyseisen komentojonon ajokäskyä.

[muokkaa] Lempinimiä
Koska merkin joutuu usein lausumaan sähköpostiosoitetta ääneen lukiessaan, sille on kertynyt useita lempinimiä kuten "kissanhäntä", "tassu" ja "miukumauku".

  Ilmoita asiaton vastaus
jem
Vastattu: 20.01.2009 - 14:46

at eli lausutaan ät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 14:58

at - merkkihän se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 15:59

at.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 18:55

maick at miukumauku piste fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:18

KANSAINVALISESTI at