Miten koneella kutistetaan kuva ,esimerkiksi napsuun sopivaksi. koko 85x85, kilotavua ,30 kt .mitä lie tarkottaa

ite olen saanut kuvat tuohon,neuvokaa viisaammat,jos joku saisi ,oppia lisää.

Lisätty: 20.01.2009 - 10:56

mulla ei onnistunut yritin sata kertaa ,kunnes huomasin koko rajoituksen,sitten tein kuvan tulostimella.

Avainsanat: senttiä. 30 kt. tuumaa milliä mitä 85x85

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 11:16

www.natnur.fi/julkisetdokume...kokoon.pdf

ilmainen ohjelma.
www.vso-software.fr/products...esizer.php

Kysyjän kommentti

linkit tallessa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 10:53

mulla joku ohjelma varmaan hoiti sen automaattisesti, oma alkuperäiskuva oli reilusti suurempi, sen vain kopioin tohon, ja niin se runttaantu isompikin naama luukkuun sopivaksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 11:06

Jollain kuvankäsittelyohjelmalla pienennät ja rajaat kuvan. Esim. Photoshopilla Image size työkalulla annat arvot korkeus ja leveys kenttiin. Rajaamalla saat kuvan tarvittaessa oikeisiin mittasuhteisiin. 85x85 koko tarkoittaa varmaan pikseleitä, joten muista px pääte kun kirjoitat uudet mitat kuvalle. Tallenna uusi pienennetty kuva vaikka .jpg muotoon ja saat tiedoston kokoa pienennettyä kohti vaikka esim. tarvittavaa 30 kilotavua.
Myös ilmaisohjelmia on olemassa, jos et omista Photoshop -ohjelmaa. Jokaisessa on oma tapansa muuttaa kuvan kokoa, yleensä aika helppo toimenpide. Help valikosta "resize image" tms. ja lue lisää ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 11:30

Mulla on kuvagalleria,jolla itse voin säädellä kuvien koot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:05

Palisanterilla on hyvä linkki ja sillä varmaankin juttu onnistuu. Mulla ei ollut mitään hätää, sillä kone teki kaiken itse sopivaan kokoon !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:06

mun ei tarvinnut muuttaa kokoa kun se meni ihan ittestään ja kuvan koko oli kyllä helposti isompi