Miten voisi tehdä pentulaatikon emälle, joka olisi turvallinen myös vastasyntyneille pennuille???

Avainsanat: pentulaatikko koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 12.02.2008 - 15:43

Meidän pentulaatikko oli tehty laittamalla kahdet vanhat ovenraamit päällekkäin. Sellasia on varmaan vaikeampi mistään haalia, jollein nyt juuri pureta jotain vanhaa aittaa tms.. :) Mutta reunat on siis hyvä olla niin korkeat, ettei pennut pääse kiipeämään yli (kiipeilemällä mm. toistensa päälle, ja siitä sitten laidan yli lattialle..), mutta myös tukevat, jolloin emo voi esim. imettäessään nojata niihin, jos sellasessa paikassa sattuu just makoilemaan. Suosittelisin, että pidätte pentuja ihan omassa kopassaan väh. ekan viikon aina syöttöjen välissä. Meillä yksi pikkuinen jäi emon alle ja tukehtui sitten sinne.. Syöttö väli voisi olla sellanen 2,5-3 tuntia, eli yölläkin joku sitten vaan koirien kaa nukkumaan...

Mutta siis ehkä jotain lankkua, olisko 2x5" tai 2x6" ja niitä ehkä pari päällekkäin, jos saat sepustuksestani selkoo.. :) Jätettiin muuten yhdestä laidasta vähän matalemmaksi, ettei emon tarvinnut hyppiä kauheesti heti ison urakkansa jälkeen. Pohjalla meillä oli paljon sanomalehtiä ja vanhoja lakanoita, joita sitten pestiin ja vaihdeltiin usein. Ja siinä pentujen pikku kopassa meillä oli pari sellasta lämmitettävää kaurapussia pyyheiden alla lämmittämässä pikkusia söpöliinejä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 07:54

Harmi kun ei kukaan ole tähän vastannut, kun minäkin olisin kaivannut lisätietoa tästä ja koko pennuttamisasiasta yleensä. Pitänee mennä kennelliiton sivulle... Menehän sinäkin, sieltä varmaan löytyy apu tähänkin ongelmaan.