Kuika montaa kieltä puhutaan ntällä hetkellä maailmassa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 17:49

Noin 6000 eri kieltä.

Lähteet:
74.125.77.132/search?q=cache...&gl=fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 18:20

Kielten luokittelu ja kielikunnat
Maailmassa on tuhansia kieliä. Tavallisesti arvio liikkuu 6 000 kielen paikkeilla. Se vaihtelee kuitenkin tuhansilla puoleen ja toiseen, koska kielen ja murteen välille on mahdotonta vetää selkeää rajaa.
(wiki)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:38

paljon! pikkukieliä ja isoja kieliä on lukemattomia:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:51

Eipä taida tarkkaa lukua kukaan tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:52

Tuhansia, mutta yli puolet on pienen porukan mutinoita joita kaikki ei edes laske oikeiksi kieliksi. Kaverin vanhemmat ovat kuuroja ja he ovat kehittäneet sellaisen oman örinäkielen. Kai sekin lasketaan yhdeksi monista kielistä koska jokaiselle jutulle on oma sana ja voin taata sen että niitä sanoja ei varmasti ole kukaan kuullut koskaan aikaisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 00:14

tällä hetkellä puolet maailmasta nukkuu, mutta kait siitäkin huolimatta hereilläolijat solkkaavat tuhansia kieliä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 05:56

www.ethnologue.com/

sivuston mukaan tunnettuja puhuttuja eläviä kieliä on 6912

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 11:12

tuohon pitää nyt uskoa,en löytäny muutakaan,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 19:32

Sitten on päälle vielä ne naksutuskielet.