Uskotko suomen selviävän talouskriisistä muita maita paremmin?

EU-komissio arvioi Suomen selviävän talouskriisistä paremmin kuin unionimaat keskimäärin.

Ennusteen mukaan Suomen talous supistuu tänä vuonna 1,2 prosenttia, kun koko EU:n talous kutistuu 1,8 prosenttia.

Ensi vuodeksi komissio ennustaa Suomelle jo 1,2 prosentin talouskasvua, kun koko unionin talouden arvioidaan kasvavan vain 0,5 prosenttia.

EU-komission mukaan Suomen talouden perusteet ovat kunnossa, mutta kokonaiskuvaa synkentävät muun muassa vientiteollisuuden ja rakennusalan huonot näkymät.

www.hs.fi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 14:16

Mikään mitä EU-komissio päättää ei tunnu olevan meidän parhaaksemme. Eiköhän tässä kohta aleta maksella muille apuja taas. :P

Vastaan kuitenkin kysymykseen, että uskon tietysti. Mehän ei koskaan mellakoida vaan niellään nöyrästi kaikki mitä annetaan. Jos täällä olis kauheasti mielenosoituksia, sitten ei varmaan selvittäisi?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 14:17

No en usko.
Suomessa korkean elintason maana sukelletaan tänävuonna niin syvälle että tuntuu.
Talouskriisi koettelee silloin kun syvä romahdus koittaa kaikista kovimmin korkean elintson maita kuten Suomea.
Olen usein täälläin ennustanut,että vielä ei olla nähty kuin pientä alkusoittoa.
Tänään tuntuu kyllä jo vauhti kiihtyvän kuten olemme kuulleet 6300 ihmisen yt:den alusta.

Lisätty: 19.01.2009 - 15:02

Työnantajat kärsii lamasta vähintääkin yhtä paljon kuin yksityinen kuluttajakin!
Ihmisen viimekädessä on saatava vain ruokaa ja lämpöä, mutta yrittäjän on maksettava investointinsa olipahan tuloja tai ei. Pyytäisin huomauttaa myös,ettei työnantajat tätä lamaa ole aikaiseksi saaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 14:52

Taidetaan mekin mennä lujaa alas ,työpaikat vähenee ja alamme elää työnantajien kulta-aikoja,jolloin kansan tyytyväisyys ja hyvinvointi vähenee.Niinkin ikävästi voi käydä,että mellakoidaan meilläkin,tosin ensin hieman hillitymmin,kuin tempperamenttisimmissa maissa.Kyllä kolmessa vuodessa kolahtaa kovin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 14:58

kivahan se olisi uskoa, kaitpa siihen olisi mahdollisuudetkin jos viisaasti pelataan, mutta paas kattoen nyt sitten ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 15:16

EU-komissio siis arvioi... ei ne mitään voi päättää... Suomi ei ole kovasti velkaantunut maa. En ukso että Suomessa mellakoidaan, sitä ei ole ennekään tehty.

Lisätty: 20.01.2009 - 13:32

Myös yksilöiden omat ratkaisut ovat tärkeitä, ei ainoastaan päättäjien päätökset. Tuo on hyvä muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 17:59

Haluaisin uskoa, mutta tämänkin päivän uutisissa aikas masentavaa kuultavaa...yt neuvotteluja pihale satoja, satoja....ja uusia yt.tä..joten usko horjuu tähänkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:31

ennusteet ja arviot ovat oma juttunsa, mitä sitten aikuistenoikeesti tapahtuu on toinen, katsotaan sitten kuinka äijän käy, ja ainahan se vähän lohduttaa jos kaverilla menee vielä huonommin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:43

yhtä syvälle sukeltaa koko mualima

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:50

Olisi hienoa mikäli Suomi selviäisi muita paremmin, mutta ainakaan nyt ei kovin hyvältä näytä. Riippuu paljon päätäjien päätöksistä, mennäänkö syvemmälle saveen, vai pysytäänkö joten kuten pinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:32

Enpä usko. Mutta toivon viisaita taloudellia ratkaisuja.