Kuinka monessa eri maassa olet käynyt ja missä kaikkialla?Mikä oli paras maa/kohde?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 19:28

Neljänkymmenen vuoden putki takana, valtioita lienee lähes sata, paikoja useampi sata. Parasta ei yksiselitteisesti olekkaan, minulle mieleenpainuvin (tähän mennessä) lienee muutaman viikon seikkailu Lesothossa .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 09:27

Olen käynyt ainakin kuudessa maassa:Turkissa,Espanjassa,Virossa,Ruotsissa,Venäjällä ja Kreikassa. Parasta on ollut Kreikka ja siellä Rohdos jossa on tullut käytyä monesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 09:28

Tulispas pitkä litania, yli 40 eri maassa ja parhaimmissa 3 kertaa.
Huippuvuoret tähän saakka erilaisin paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 10:38

Olen käynyt vain kuudessa maasa,Saksan ja Sveitsin suunnalla ja tietenkin virossa ja ruotsissa.Tallinnan vanhakaupunki on kaunis,samoin Sveitsistä lyötyy paljon ihania vanhoja rakennuksia ja tunnelmia.Parhaat matkakohteet mulle, on kuitenkin löytyneen suomen lapista ja Kuusamosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.01.2009 - 10:43

Kahdeksassa on tullut käytyä. Venäjä, Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Espanja, Kreikka ja Marokko. Parhaimmat näistä olivat Norja ja Kreikan Kreeta. Maisemiltaan upeita paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 11:03

Mahdotonta vastata tarkkaan mutta ensiksikin Euroopassa lähes kaikissa maissa, poissuljettuna ns. itäeuroopan maat.
Ranska on ykkönen mitä maihin tulee, siellä on tullut vietettyä pitempiäkin aikoja.
En mene koskaan kohteeseen vaan maahan/kaupunkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 11:30

Niitä on tosiaan kymmeniä ja kymmeniä ja joka vuosi tulee jokunen aina lisää.
Kaikki erilaiset kulttuuri ovat parhaita ja mielenkiintoisia.
Pidän paljon lämmöstä ja auringosta ja siksi mielelläni suuntaan matkani lämpimiin maihin.
Parasta en voi valitettavasti määritellä koska kahta samanlaista ei ole ja hyvä niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 11:33

Olen käynyt kreikassa ja kyproksella, virossa ja ruotsissa. 5 viikon päästä tähän voi lisätä vielä Intian :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 13:10

Puolisollani on levottomat jalat, joten on tullut reissatuksi 45 vuotisen avioliittomme aikan useissa maissa ja toisissa moneenkin kertaan. Lisäksi ohjelmaamme ovat kuuluneet Lapin reissut, kesällä vaellus ja talvella hiihtoloma.

Parhaiten mieleen jää sellainen matka, jolloin pääsee käymään paikallisten asukkaiden luona. Näin mitaten paras matka oli Intiaan ja Nepaliin.
Leppoisin ja sydämmellisin matka oli Thaimaahan, jossa olimme puolisomme kanssa kuukauden ja seuraamme liittyi pojan perhe kahdeksi viikoksi. Seikkailimme lasten kanssa siellä sun täällä ja lasten silmin näin paljon uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 13:55

Olen ihan vasta-alkaja matkustelussa enkä ole käynyt kuin kahdessa maassa, jos Suomea ei lasketa. :) Pidän Suomesta ja Teneriffasta, mutta arvelen, että viihtyisin melkein missä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 15:21

on tullu 6vuoden aikana käytyä: Viro, Turkki, Espanja, Kreeta, Brasilia, 4kertaa Thaimaa ja Malesia eli äkikseltään laskettuna 7 eri maata. tietysti ruotsissa käynyt pyörähtää joskus 10 vuotta sitten, mut sitä en aina välillä jaksa muistaa laskea ulkomaaksi, koska olen syntynyt siellä 30vuotta sitten( ollut pieni pirpana muuttaessani sieltä pois;ei muistikuvia). thaimaa on se mun lemppari, ehdottomasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:50

Suomea koluttu ristiin, rastiin..venäjällä ,virossa ,ruotsissa, pikkulekki norjassa,latviassa,kreikassa, turkissa.espanjasa,9..jos suomi 10

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 20:00

Maita on niin paljon etten kehtaa tässä edes niitä alkaa luettelemaan, ette uskoisi kuitenkaan. Mutta jos kerron sen että asuin rahtilaivassa joka seilasi ympäri maailmaa pari vuotta ennen kouluikää niin se varmaan kertoo jotain, toivottavasti. Totuus on kuitenkin se ettei niistä reissuista suuria muistikuvia ole, valokuvia kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:15

22 maassa toistaiseksi; "Bermudan kolmiossa"
Hammerfest - Aqaba - Los Gigantes.
Korsikasta viehättynyt, Venetsiaan kypsynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:46

ruotsis ja kanarialla.. en taia olla muualla käyny :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 17:54

Minä olen varmaan käynyt 12 eri maassa, Portugalissa (etelä) 8 kertaa ja nyt lähden sinne Azoreille varmaan olen sit kiintynyt tähän maahan kun veri vetää sinnepäin..... Venäjän matkailusta en oikein pitänyt, turhan jännää oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 00:10

on niitä useampi kymmenen kertynyt, Madeirasta tullut sellainen 'kesämökki' johon melko usein keväänodotuksessa on tullut lähdettyä