Voiko elämän heittää hukkaan?

Avainsanat: filosofia elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 21:35

kun kysyt kategoriassa "Politiikka ja yhteiskunta" niin sanoisin että politiikassa moni pyrkyri on heittänyt elämänsä hukkaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 21:34

Ei voi. Jokainen, joka on elänyt sekunninkin on vaikuttanut jonkun toisen elämään olemassaolollaan ja näin hänen elämänsä on ollut tarkoituksenmukaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:38

Missä on se hukka?Elämän arvaan,luulen tietäväni,tiedän.Hukka on hukassa, voittko ystävällisesti auttaa että löytäisin senkin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 21:39

mielestäni itsemurhan teko on sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:47

Jos edes yksi jää hetkeksi kaipaamaan minua kuoltuani, en ole elänyt turhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 21:52

Minä ajattelen näin, jos elää elämänsä tekemättä mitään, saamatta mitään, olematta mitään, on heittänyt elämänsä hukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:56

Toiset tekee niin tahallaan, eivät jaksa yrittää tarpeeksi. Eli samaa mieltä kuin kissanainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 22:27

Ei kai. Jokainen taaplaa tyylillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:42

kyllä voi käyttämällä huumeita.. ehkä kuolla siihen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:03

Ei voi, jokainen ihminen vaikuttaa olemassaolollaan moniin ihmisiin ja ympäristöönkin, teoillaan ja tekemättömyydelläänkin.Ei elämä ole turhaa ja merkityksetöntä,eikä hukassa. Kosketamme ja jätämme jäljen useisiin ihmisiin
ja he edelleen muihin. Elämämme vaikutus ulottuu hyvin laajalle vaikka emme siitä ole tietoisia.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:30

aina sen voisi paremminkin käyttää, kokonaan hukkaaminen tuskin onnistuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 02:41

Nestehukasta olen kuullut.. Mitä tulee elämän heittämiseen niin mielestäni sellainen on kamalaa, jos ei elä vaan on vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 08:17

Jos tämän otsikon alla keskustellaan, enpä tiedä, mutta yleensä aika monen elämä saattaa osin menää ns. hukkaan. Liittyy siihen ettei tule aina käytettyä saamiaan luonnonlahjoja hyväksi.
Itse olen kyllä työni ohessa yrittänyt käyttää saamiani luovuuden lahjoja hyväksi ja onnistunutkin. Aika on rajallinen, täytyy elää myös läheisilleen, ei pelkästään itselleen. Ja täytyy myös kustantaa se oma elämä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 09:23

Olen kyllä kuullut ,hukka perii,en tiedä mitä se perii vaikka ikää on tullut,jotkut kyllä on sanoneet ,puliukoista ,sen elämä meni ihan hukkaan,tiedä häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:57

Toivon et jokainnen ,jos nyt tuntuu et menee hukkaan, niin muuttaa sitä elämäänsä niin että siihen saa mielekästä elämää ja oottaa jo seuraavaa ihanaa päivää,ja.huomaa ne pienet ilot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 21:25

Mielestäni, jos ja kun se elämänlahja on ihmiselle annettu (iskä ja äiti), niin sitä pitäisi vaalia niikuin kuin kalleinta aarretta, käyttää se mahdollisimman hyvin; nauttien, oppien ja ottaa siitä kaikki mahdollinen irti, jos ei näin tee, vaan pitää kaikkea itsestään selvyytenä, silloin sanoisin et on elämän heittänyt hukkaan, koska se on niin ainutlaatuinen lahja ja se on vain yksin sun, josta voit jakaa, antaa ja saada....

Lähteet:
näi mie aittelen, tämä tosi hyvä kysymys, joka saapi ihmiset ajattelemaan.... toivon mä, itekin jään viel miettimään tätä asiaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 09:54

ei sitä ainakaan mun mielstä voi heittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 03:20

Loppujen lopuksi meidän kaikkien elämä on valunut hukkaan jos emme ole saaneet vaikutettua yhteiskunnallisesti pitkän tähtäimen suunnitelmalla tulevien sukupolvien elämään. Oman elämän saralla on aivan sama miten sen elää, siitä ei ole pidemmälti hyötyä kuin vain muutamalle sukupolvelle, esim omaisuudesta. Mielestäni jokainen saa heittää elämänsä hukkaan jos haluaa. Se on valinnan vapaus.