Uskotko, että n.5 kkp kahvia ,ehkäsee demntiaa..?

Minä uskon ja siksi yritänkin juoda 5 kkp kahvia päivässa, mut nyt e kyl muista varmax et ehkäskö se demtiaa?

Lisätty: 19.01.2009 - 17:34

Nyt sit Palisanteri tiesikin, et tementtiaan ei apua, joten täs on elävä esimerkki, ei muistannu ,etes mihin piti auttaa heh, hee...Anteeksi virheellinen tetoni...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 09:03

"Monissa tapauksissa kahvin ja tietyn sairauden välinen vaikutusmekanismi on edelleen epäselvä. Kahvi on kasvikunnan tuote, joten sen voi jo lähtökohtaisesti ajatella sisältävän terveydelle hyödyllisiä ainesosia, kuten useimmat marjat ja hedelmät", muistuttaa professori Tuomilehto.
www.kahvi.net/terveys/index.php?k=9970

kahvi vähentää Parkinsonin taudin oireita:
www.kahvi.net/terveys/index.php?k=9961

Kahvista ehkä apua Alzheimerin tautiin:
www.kahvi.net/terveys/index.php?k=9962

- vaikka mitä terveysvaikutuksia löytyy!
www.kahvi.net/terveys/index.php?k=9954
Juokaa kahvia!

vähentää myös riskiä sairastua diabetekseen:
yle.fi/akuutti/arkisto2005/1...0105_a.htm

Kysyjän kommentti

Juu nuinpas se olkii..Kiitos hyvist vastauksist!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 20:42

Pidätkö kirjaa ettei dementia vaikuta muistiin?Ei ollut loukkaus vaan minusta pikku kevennys.Itse olen juonut kahvia päivittäin aina kun on mahdollisuus.Alkaa kyllä välillä närästämään.Hyvin aseteltu kysymys :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 20:52

en usko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 20:56

tottahan toki ja kymmenen parantaa muistia ihan mahdottomasti, muistaakseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:18

meillä juodaan normisti ainakin 5 pannullista kahvia päivässä. silti unohtelen päivittäin eri asioita kun en muista kirjoittaa niitä paperillekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 21:32

enn..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:56

kovasti on lääkkeitä tarjottu siihen tautiin, jos tuo pitää paikkansa ei minulla ainakaan ole hätäpäivää 1,5 l/vrk jo neljänkymmenen vuoden ajan, ja tahti jatkuu samana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:57

Luulen siihen vaikuttavn monen muunkin asian, kuin pelkkä kahvin juominen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 22:43

Ei varmaankaan, en usko sitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.01.2009 - 01:08

Olen juonut kahvetta koko ikäni, ja muisti pelaa aina silloin kun pitää jotain muistaa, muulloin ei. En usko kahvin ehkäisevän dementiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 02:39

Häh? :D Minähän juon ihan liikaa vai miten se oli, jos 5 kerta olisi riittäny

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 08:55

En tiedä mutta kahvia meillä juodaan noin pannu tai kaks päivässä....
Eli noi 5 kuppia tulee äkkiä juotua:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 09:45

Vähentäkkyyn tai lisäköön,silti juon kahvia ihan riittävästi,kohta menen taas kahville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 21:31

No niin, kiitti taas napsulaiset, juon aamulla ja päiväl sen noin puol kuppii... sehän selittääkin kaiken.... ja nyt kyllä alotan heti sen .... juonnin.... , ko vaan muistas minkä, mustaa se mun mielest on ja pannaan kuppiin tai mukiin... epäilen kuiteskii, jot mahahaava tulee ennemmin ja verenpaine nousoo hirmulukemiin ja päänsärkyykii esiintyy, ennen kuin muistiin vaikuttaapi, se aine ......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 18:17

meillä menee kahvia paljon, aamukahvit, aamupäiväkahvit, päiväkahvit, iltapäiväkahvit, syönnin päälle kahvit, iltailta päiväkahvit ja vielä iltakahvit...

Lisätty: 20.01.2009 - 18:17

ja muisti pelaa kuin unelma, muistaakseni