Mitä teet kun masentaa eikä mikään asia tunnu olevan hyvin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 02:30

Ihan akuutein asia on muistuttaa itselleni, että se menee ohi. Sen jälkeen alan tehdä jotain millä saa ajatukset pois omasta itsestäni. Yleensä toisten auttaminen auttaa. :)
Masentua saa välillä, mutta ei pidä alkaa piehtaroida siinä.

Kysyjän kommentti

Tuo on tosiaan tärkeä asia muistaa, että se menee ohi, vaikka juuri sillä hetkellä ei niin tunnukaan vaan maailma kaatuu päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 14:49

Lenkille.. liikunta on hyvä lääke. Jos oikein pahaksi menee, lääkärille. Masennus on sairaus siinä kun moni muukin. Kannatta hakea apua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 14:55

Masennus on harmittavan yleisä nykyisin varsin kun tuo lama vielä lisää sitä: Jos keskustelu ja harrastukset eivät auta niin kannaatta mennä asiantuntijan luokse ennenkun tulee umpikuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 14:55

mä meen ongelle, ihan sama onko vesi jäässä vai ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 15:23

Minä hain apua masennukseen lääkäriltä. Sain hyvät lääkkeet. En tietenkään nojaudu pelkästään näihin "kemiallisiin apulaisiin", vaan yritän tehdä jotain tavallista: siivoan, pelaan jotain peliä, käyn kaupungilla yms. - vaikka väkisin. Muista, että jo se, että olet jaksanut nousta sängystä, pukea päälle, pestä hampaat on jo saavutus! Laske tekemäsi asiat. Tuossa edellä olit jo tehnyt 3 asiaa! Se on hienoa! Siitä se lähtee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 16:02

onneks ei oo niin pahoja masennuksia tullut eteen, ehkä ennemminkin "huonoja päiviä" ja silloin maistuu suklaa tai sit lähden pidemmälle happi hyppelylle tai salille purkamaan pahaa oloa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 16:02

Oletko ollut kauan masentunut? Haittaako se jokapäiväisestä elämästä selviytymistä?..Masentumisen asteitakin on monenlaisia.

Yritä pitää päivän rytmi suunnilleen samanlaisena. Varaa aika ulkoilulle, syömiselle ja nukkumiselle. Ja kuten edellä sanottiin.... vaikka väkisellä...

Jos tuntuu, ettet pärjää, hakeudu vaikka terveyskeskukseen. Vakuutan, että masennuksesta parantuu, mutta se vie aikansa. Tsemppiä sulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 16:37

Alan moittimaan itseäni, että nyt muija liikkeelle siitä äläkä ole kuin lapamato. Yleensä se tehoaa. Mutta jos kotikonstit ei auta sinua, mene lekurin juttusille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 17:36

Minä ensin itken paljon sen jälkeen makoilen viikon verran ja alan maalailemaan ja näpertelemään kaikenlaista elämä tulee takaisin ja on voimia taas jatkaa eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:19

Meen maate ja lähden aamulla töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:30

Ulkoilen. Myös kirjoitan tai/ja maalaan pahan olon pois. "Höpöttelen" keskutelupalstoilla. Pelaan jotain jonninjoutavaa peliä. Katson nauruleffan. Syön suklaata. Ostin myös kirkasvalolampun - toimii!

Lähteet:
Ihan oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:36

otan jonkun kirjan johon paneudun oikein tosissaan, välillä käyn lenkkiä metsässä ja sitten uusi kirja jos ensimmäinen pääsi loppumaan, ja sitten taas metsään .....

tällä kuurilla olen 'itsehoitoa' tehnyt ja näyttäisi tehoavan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 20:09

Ei oo vissiin mitään kovin hankalia masennuksia ollu kun kuitenkin aina jaksanu nousta ja tehdä ne pakolliset jutut. Kuitenkin normaali tympimisolo on sitä vastoin hyvin usein päällä. Sillo ei auta kun kirota tilannetta se aika mitä tarvii ja sit muutaman päivän päästä jo kyllästyy ja ottaa itteensä niskasta kii. Tosin viimeaikoina on tullut huomattua sekin että olo saattaa kestää pitempään ja on vaikempaa lähtee liikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 22:02

Minä yleensä lähden pihalle haukkaamaan pitkästi happea tai sitten nukkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 08:26

Jokaisella on pineiä harmeja ja nekin saattavat kulminoitua ajoittain. Mitään masennusta en ole kokenut. hararstan sen verarn eri asioita joten lähden työ-kotikuvioista pois säännöllisesti ja se auttaa maailman avartumisessa.
Liikunta eli kävely ulkona auttaa ihan varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 09:52

Oletko käynyt kilpirauhas kokeessa jos kilpirauhasen vajaa toiminta se myös masentaa,oma kokemus korjaantuu lääkityksellä.käy lääkärissä otattamassa kilpirauhas koe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 17:38

Itse yritän nähdä asioiden valoisat puolet ja sitten soitan kaverille,jonka kanssa voin puhua asiasta.