Mikä on mielestäsi perhos pihvi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 11:42

Perhospihvi on fileestä leikattu kaksoispihvi (pihvit on halkaistu siten, että ne ovat vielä alareunastaan kiinni), ja mielestäni se tehään vain ja ainoastaan possusta...

Lisätty: 18.01.2009 - 12:03

Siis porsaan ulkofileestätarkotin. Ja aina oppii uutta; näyttäähän näit voivan tehä tosiaan myös kalasta ja neudanlihastakin, täytyypi kokeilla, kiitti vinkeistä...

Lähteet:
kotinetti.suomi.net/petri.leskela/ruokasanasto.htm - 45k

Kysyjän kommentti

Jonini 13 tiesi täydellisesti mikä on perhos pihvi ja mistä se tehdään,siksi valitsin vastauksesi parhaaksi miun perhospihvi kysymykseeni,paistellaan me vain pihvejä terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 11:44

Minun muistista häränulkofileestä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 11:44

Onnistuu sama naudastakin ja isoista kaloista. Tosin kalan jos leikkaa niin, hajoaa helposti paistettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:46

Joskus lohikalasta tehdään myös samalla tavalla mutta en tiedä sanotaanko sitä pihviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:49

Kaksi fileestä leikattua pihviä, jotka ovat yhdestä reunasta toisissaan kiinni.
Valmistetaan härästä tai porsaasta, riippuu mm. ravintolan tasosta ja hinnoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:56

Pihvit jotaka ovat siiven muodossa kiinni toisissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 13:01

Sillee, kyllä napsulaiset tietää millaiset on pihvit, hyvä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 13:27

Niitä kalasta tehtyjä perhosen muotoisia pihvejä sanotaan lohimedaljongeiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 14:55

erittäin ohut pihvi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 17:04

Yleensä fileestä leikattu pihvi joka on halkaistu niin että ne on vielä alareunastaan kiinni ja voi olla ohut tai paksu ei merkitystä. Lohikaloista kun tehdään täysin samallalailla niin nimi muuttuu lohimedaljongiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:19

se erittäin ohut pihvi on lehtipihvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 08:41

Porsaanlihasta tehty perhospihvi on tuttu. On perhosenmuotoinen eli eräänlainen kaksoispihvi.

Lisätty: 19.01.2009 - 08:42

Lohiperhonen tehdään lohesta, mutta kalasta ei kyllä pihviä tehdä, ainoastaan lihasta.