miksi olut turvottaa ja viina ei?

Avainsanat: olut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 18:22

Alkoholi on diureetti, eli se poistaa elimistöstä nestettä.
Maksa tarvitsee vettä alkoholin polttamiseen
- Jos aikoo alkoholia käyttää, kannattaa juoda lisäksi vettä nestehukan estämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 18:22

Oisko niin että oluen ohella vedetään makkaraa ja sipsejä ja turvotaan niillä? Viinaa kun imetään niin on muut jutut mielessä kuin ruoka - tai sitten sammutaan ennen ruokaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:29

Kun sitä tulee juotua deseinä (tai litroina) enemmän kuin viinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:31

Suosittelen olemaan kokonaan käyttämättä kumpaakin. Turvotus on pieni vaiva,mutta harmaiden aivosolujen tuhoutuminen on paljon pahempi ja lopullinen sairaus samoin kuin maksakirroosi puhumattakaan muista alkoholin kirouksista.
Alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:11

Vaikka en käytä alkoholia niin en ole voinut olla huomaamatta, että olutta juovat, juovat sitä suurista laseista ja paljon. Viina on kait kovempaa ainetta tai sitten kallimpaa ettei sitä tule juoduksi niin runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:32

Olut tuhoaa ohuttasuolta. Siitä johtuu ns. kaljamaha. Se alkaa pullottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:22

oisko niin et olutta juodaan enemmän ja paukkuja ei voi juoda määrällisesti yhtä paljoa, kun %ovat tikimmat..joten nestettä paukuissa vähemän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:27

Taitaa olla se, että sitä on juotava paljon enemmin kuin puhdasta viinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:47

Sulkis puhuu asiaa. Viinaa juodaan yleensä vain litra ja tullaan känniin, kaljaa kymmenen litraa ja kunto on sama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.01.2009 - 22:18

Olutta tulee juotua yleensä enemmän kuin viinaa. Jos viinaa jois yhtä paljon kuin olutta, niin kyllä siinä kaikenlaiset turvotukset loppuisi lopullisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 22:38

"oluest turpoo kroppa ja viinasta nuppi" siinä se ero, sanovat alan miehet ja ne kyllä tietää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 08:22

Oluessa on enempi hiivaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 09:16

Se määrä, se mää. Olutta pystyy juomaan sammumatta ämpäri tolkulla, viinanlipittely tuppaa keskeytymään jo ensimmäisen pullon kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 09:43

Maltaissa sen salaisuus piilee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 10:40

Jos juot olutt 6pll niin juoppas viinaa sama määrä niin kyllä sekin turvottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 02:02

Ilmeisesti se johtuu ahneudesta ja siitä, etteivät osaa lopettaa ajoissa. Tosiaan olut on miedompaa, joten sitä sitten kai pystyy juomaan enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 15:06

Enpä tiedä, en käytä kumpaakaan.