Millä sa puhtaaksi pyykkikoneen pesuainelokerot? Ei taho yleispesuaineella ja rievulla lähtee.

Avainsanat: pinttynyt lika pulveri huuhteluaine........

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 19:01

Minun koneestani lähtee lokerikko, johon laitetaan pesu-ja huuhteluaine, irti. Saan sen pestyä pesuainejäämistä helposti.

Vanha neuvo on, että koneen on hyvä pari kertaa vuodessa antaa pestä niin kuumalla kuin mahdollista. Minulla kuumin pesu on 90 astetta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 18:04

Minä vanhalla hammasharjalla tahkoon, ei sormet oikein yletä.en erikseen mitään pesuainetta käytä,kastelen vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:09

Lievästi desinfioiva yleispuhdistusaine ja astianpesuharja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:11

Pese koneellinen ilman rievun riepua niin kuumalla kuin saat näppäimestä väännettyä ja ilman pesuainetta. Se auttaa itselläni, tosin teen niin pari kertaa vuodessa niin ei pääse tulemaankaan kertymiä. Toinen vaihtoehto on yrittää kloriitilla, mutta silloin taas lämpötilan on oltava n.30c.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:31

minä vaan vedän sen laatikon pois ja liotan mahdollisimman kuumassa vedessä ja aina on lähtenyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:31

Kyllähän ne pitäs lähteä irti ja sitten, senkuin vaan liottelemaan ja niin takaisin koneeseen ja kunnossa on paikat. Usiemmissa on sisällä sellainen nipukka mitä painaa ,niin tulee ulos vetämällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 23:21

Samaa mäkin yritäänyt, kuumaa vettä. Vaan kun tarpeeks kauan ehtii pinttymään niin ei välttämättä lähde. Siinä kohtaa olikin itselläni uuden koneen hankkiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 08:27

Minä laitan pesujauheen aina rumpuun. Huuhteluainetta en käytä. Lokerot ovat pysyneet puhtaina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 09:17

ne irrotettavat lokerot laitetaan astianpesukoneeseen ja siinä sitä kone hoitelee kaverinsa vaivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 09:44

Tiskiharjalla ja jollain voimakkaalla yleispesuaineella.Mulla ainakin toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 02:00

Ihan lähtee pesemällä. Ainakin meillä. :)