Mitä tarkoittaa maalaaminen,liittyy jotenkin sähköpostin kirjoittamiseen ja sen lähettämiseen,vai liittyykö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 13:06

Tareitaisin vielä vähän.Kursori sanan tai teksti jompaakumpaan päähän paina hiiri vasen ja vedä tekstin yli.Del niin se häviää. Cut/leikkaa niin voit siirtää sen haluamaasi kohtaan Paste/liitä. Copy-paste Kopioi-liitä niin se kopioituu ja alkuperäinen jää olemaan eli tämä on kopiointi toimenpide.Siksi näin kun en tiedä onko sinullaa englannin vai suomenkielinen versio.Tuli varmaan tosi epäselvästi kerrottua, mutta kokeile!

Kysyjän kommentti

Kiitos Timppa vastauksestasi miun maalaamis kysymykseen,valitsin sen parhaaksi.En ole sitä maalaamista kokeillut,mut varmaan pärjään noilla siun ohjeilla.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.01.2009 - 12:22

Maalaamisella tarkoitetaan sitä, että voit maalata tekstin ja kopioida sen. Tai maalaamalla sen voit poistaa koko tekstin kerralla deletestä. Ja on niitä kai muitakin mahdollisuuksia, en nyt muista mitä. Eikä liity ainoastaan sähköpostiin, vaan mihin tahansa tekstiin ja missä yhteydessä vaan. Maalaus on sitä, että vedät hiirellä tekstin päällä, niin se muuttuu siniseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 12:58

Maalata voit näin: Paina hiiren vasen painike pohjaan ja vedä samalla osoitin maalattavan tekstin yli, se muuttuu kehystetyksi. Sen jälkeen paina hiiren oikeaa paininta peitetyn tekstin yllä ja KOPIOI, koko peitetty alue on nyt kopiotu ja voit liittään sen esim. sähköpostiviestiin. Kun kirjoitat viestiä ja haluat maalatun tekstin siihen paina hiiren oikeaa paininta ja LIITÄ. Nyt kaikki maalatut tekstit tulevan sähköpostiin, kätevää ja säästää aikaa ja vaivaa. En osaa paremmin kertoa maalausta, vaikka käytän itse päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 13:28

Uskoisin kysyjän mahdollisesti tarkoittavan " mailaamista" joka on siis toisella slangilla "meilaamista".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:55

just niin.. hiiren vasen namikka pohjaan ja siirtelet kursoria maalattavan yekstin yli, Se muuttuu siniseksi, ainakin mulla.. sitä se tarkoittaa.. maalatun tekstin/kuvan ym voi sitten kopioida, leikata, siirtää ym ym

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:55

tuntematon taisi oivaltaa kysymyksen syvällisemmän sisällön, näin mäkin arvelisin että tää maalaaminen on just sitä mailaamista / meilaamista mitä tahansa sähköpostiliikenteen hoitoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:27

Luulisin että voi kopioida jonkun tekstin se varmaan tarkoittaa sitä en ole ihan vama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:53

Maalaaminen tarkoittaa tekstin tai sen osan valintaa, siten, että se on sinisellä. Yleensä se liittyy jonkin osan kopioimiseen.

Esim. voit kopioida linkin siten, että maalaat sen ja siirrät uudelle välilehdelle osoitekenttään (siihen mihin normaalisti tulee url)