Ovatko nykynuoret isänmaallisia?

Avainsanat: isänmaallisuus nykynuoret

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.04.2008 - 22:51

Tuohon ensimmäiseen vastaukseen viitaten haluaisin sanoa, että voi olla hyvinkin isänmaallinen ja suvaitsevainen, samaan aikaan. Nykypäivänä on vaan hyväksyttävä se, että myös Suomeen saapuu paljon maahanmuuttajia, joiden mukana eri kulttuurit yhdistyvät. Tämä ei silti uhkaa suomalaisuutta tai Suomen omaa kulttuuria. Isänmaallisuus ei mielestäni myöskään saisi olla sama kuin 'ryssä viha'. Joka kerta ulkomailla asuessani olen ollut ylpeä kertoessani olevani suomalainen. Ihmisten pitäisi muistaa edustavansa Isänmaataan liikkuessaan Suomen rajojen ulkopuolella. Muuten tulee näitä ikäviä yleistyksiä kuten esim. "kaikki ruotsalaiset on homoja", joka ei ollenkaan pidä paikkaansa. (Jos homoista täytyy nyt välttämättä puhua, niin Suomessa niitä oli joidenkin laskelmien mukaan enemmän kuin Ruotsissa..).. Eihän kaikki suomalaisetkaan lomamatkoillaan hajota tietentahtoen esihistoriallisia muinaispatsaita... fi.wikinews.org/wiki/Moai-pa...le_sakkoja

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.04.2008 - 13:45

Mun mielest todellaki siis ei me niinku haluta tänne mitää venäläisii tai mitää muitkaa Ruottalaisii homoja hyppeleen:) et kyl nykynuoriso todellaki on isänmaallist väkee. Ei muust voi puhuukka, kyl nuoretki menee ihan jees fiiliksel armeijaa ja niin.

Lähteet:
ByNoora

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2008 - 16:00

Ovat isänmaallisia, paljon isänmaallisempia kuin 70 luvulla, armeijan käynti hyväksytään yleisesti, hyvä niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2008 - 16:33

Mielestäni nykynuoret ovat suuresti isänmaallisia,
nykyaikanamme on suomi (niinkuin lähes koko maapallo) ollut läheisessä kosketuksessa,
ja tämä on lisännyt tietoamme maailmasta ja näin myös yhdistänyt meitä
ja tehnyt meistä enemmän isänmaallisia
suomen hyvän tilanteen takia.
myös entisiin hallitsija valtoihimme kohdistuva kolea vastustus on myös esimerkki tästä isänmaallisuudestamme...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2008 - 08:42

Kaikki vaan sivariin niin hyvä tulee