Onko kuivuva päänahka ja hilse yksi ja sama asia? Pakkasella kuorii päänahka ja kiristää

Lisätty: 16.01.2009 - 22:12

Onko suositella hyviä pesuaineita mitä saa kaupasta? Vähemmän päänahkaa kuivattavia.

Lisätty: 16.01.2009 - 23:42

Ja pipoa en käytä kovimmillakaan pakkasilla :-)

Avainsanat: leipämargariinia päänahkaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 22:05

Eivät ole sama asia. Kuivaan päänahkaan avuksi esim. hyvää perusvoidetta. Kysäisepä apteekista, auttavat mielellään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 22:09

Ei se mun mielestä ole sama asia. Hilse on päänahan sairaus tietääkseni. Pakkanen taas kuivattaa ihoa, ja siksi kiristää. Älä laita leipämargariinia, mieluummin jotain apteekin tuotetta. Margariinissä on suolaa. Sit se vasta kirvelis ja kiristäis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 23:28

eri asia.. kuiva päänahka tarvitsee kosteutusta.. hilse on sairaus päänahassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 23:33

Helpota pipon nyöriä, jos vaikka helpottaisi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 00:26

hyvin rasvattu kalju ei kuivu eikä hilseile, mulle se on yks ja sama tuntematon asia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 02:04

Hiuspohjan hilseily voi johtua myös kuivasta päänahasta. Kuivaa päänahkaa voi hoitaa pesemällä päänahan vesipitoisella perusvoiteella. Kovaan kutinaan voi myös käyttää Hydrocortison-liuosta, ei kuitenkaan kahta viikkoa pidempään.

www.terkkari.fi/?page=689662...id=6380319

www.yliopistonapteekki.fi/di...cleId=2015

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 07:30

Eivät ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 10:03

Joo kalju ei ole hilseillyt,hilseilyn syytä voi olla myös ruokavaliolla.