Mistä johtuu lähes päivittäinen lievä päänsärky?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 20:17

Minäkin epäilen, että lievä päänsärky johtuu kiristyneistä lihaksista hartiaseudussa. Ulkoilukin auttaa rentoutumiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 20:14

Kiristeletkö hampaitasi yöllä? Teetkö paljon töitä tietokoneella? Jännitätkö muuten olkapäitäsi tai ovatko olkasi koholla, mikä on usein tapana kun talvella menee ulos? Ja usein talvella ei tule juotua sitä vettä tarpeeksi kun ei ole muuten kuuma, joten kokeile sitäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:25

SE voi johtua mistä vaan,silmistä nisksn jännitystilasta ,ulkoilun puutteesta ja paljosta nettailusta.Mie olen nyt keppijumpannut ja se on auttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:27

Luultavasti niska/hartia jännityksestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:30

Vähässä hapessa niukoilla nesteillä on yllättävän usein syynä, toki kaikki nuo muutkin edellämainitut syyt ovat hyvin tavallisia. Ei tähän muuta neuvoa voi antaa kuin tutkaile omia tapojasi, voisiko jotain muuttamalla saada helpotusta, kokeile, ja jos konsteja ei löydy niin sitten onkin aika kääntyä asiantuntijoiden puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:15

Kyllä nuo yllämainitut taitavat olla niitä yleisimpiä. Joskus niistä saattaa tulla myös uskomattoman kovia kipuja. Itsellä kuvittelin vähintäänkin olevan aivokasvainta todella kovien kipujen vuoksi. Pyysin jo päästä pääkopan kuvauksiin mutta lääkäri neuvoi ensin hierojalle. Muutaman kerran jälkeen ei tietoakaan päänsäryistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:11

Ulkoilu kyllä auttaa lieviin päänsärkyihin, jos on usemamman kerran päänsärkyä viikossa niin kannatta käydä lääkärillä. Joillekin tietokone aiheuttaa särkyjä kaikenlaisia, itse olen tehnyt työkseni tietokoneella työtä 25 viimeistä vuotta, olen osannun välillä rentoutua niin ei ole ollut ongelmia. Tietysti hyvä tuoli on kyllä paras ja silmälasit oiketa jos niitä tarvitset, yleensä tietokone työ tai katselu heikentää lähinäköä. Kokeile silmäoptikolla käyntiä, saattaisi päänsärky lähteä pois sieltä kautta.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 07:49

Niska-hartia seudun jännittyneisyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 08:31

Olisko työpaikalla/koulussa/kotona sisäilma ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 10:23

verenpaine, korke verensokeri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 17:43

Oletko käynyt näöntarkastuksessa, itse en oikein osaa käyttää laseja naputellessa ja se kostautuu välil aika moisenna pääkipuna, no nyt tulee muutos kun saan uudet lasit..toivottavastti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:29

Kaksi tärkeintä syytä tulikin jo mainittua eli näkö ja niskahartiaseudun jäykkyys.