Paras lukemasi kirja? entä mielenkiintoisin elämäkerta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 20:25

vaikea kysymys, on niin paljon hyviä kirjoja. Ei niitä ees muista.. elämänkerta... omani:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 20:05

Parhaita on niin monta mutta ehdottomasti hyödyllisin on Tommy Hellstenin "Virtahepo olohuoneessa". Se selvitti monta asiaa elämässäni. Elämänkertoja en pahemmin harrasta mutta haluaisin lukea Agatha Christien elämäkerran jos sen joskus jostain löytäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:39

Sinuhe on minusta paras kirja, olen lukenut sen 12 vuotiaana ensimmäisen kerran.elämänkerta kirjallisuudesta en välitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:54

Waltarin kannattaja olen minäkin. Valtakunnan salaisuus on hyvä kirja vaikkei ihan Sinuhen vertainen.

Elämänkerrat ovat aina mielenkiintoisia, jos haluaa tutustua jonkun henkilön historiaan. Kirjan hyvyys riippuu siitä onko tarpeeksi kiinnostunut kyseisestä henkilöstä. Taisin viimeeksi lukea Salvador Dalin elämänkerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:00

Hyviä kirjoja on niin paljon että parhaan nimeäminen (ja perustelu) olisikin sellainen elämän mittainen tehtävä. Riippuu aika paljon myös lukijan elämänvaiheesta mikä olisi paras kirja lukea.

Jossain omassa kehitysvaiheessani olisin ollut valmis julistamaan, että se löytyy Hemingwayn tuotannosta (josta luin kaikki mitä käsiini sain), sittemmin olen tehnyt koko joukon uusia löytöjä ja teen edelleen.

Elämänkertoja en ole kovin paljoa lueskellut, niistä kaksi on jostain syystä jäänyt muita paremmin mieleeni : Edith Piaf ja Charles Chaplin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 21:01

Minä pidin Karen Blixenin elämänkerrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:22

Parhaat lukemani kirjat ovat tositarinoita. Viimeisin hyvä on Pimeän poika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 08:03

Tuntematon solitas.Elämänkeroista parasta en osaa sanoa,koska niitä on niin monta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:28

Kyl se on toi EDITH PIAF ,siinä sai nauraa ja itkeä, minä ainakin, ahh hän niin pikkuvarpunen..Ja toinen jota nuoren aluin useamminkin oli Anne Frankin päiväkirja, oi et nyt kun oikein muistelen, kyl on paljon tosi hyviä mm. juuret oli kans hyvä..Niin ja missä sai nauraa, ettei lukemisestakan tullut mitään oli Isä pietari..muistinko oikein korjatkaa..ja oliko Salaman..????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:42

no jos aku ankan jumbo sarjakuvakirjat lasketaan niin ehdottomasti jumbo lintu vai kala :D ja sitten marilyn mansonin long hard road out of hell!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:24

En voi kehua elämäkerroilla sillä ainut, jonka olen lukenut oli sen yhden brittipopparin, Robbie Williamsin. Selveni kyllä miksi hän on sellainen kuin on. :P

Parhaat kirjat ovat hyvin kirjoitettuja, ei siis paljon sanoja vaan miten ne sanotaan. :)

Eniten minua ovat koskettaneet runot, joita aikoinani luin eräälle vanhukselle. Me todella elimme niissä mukana ja yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 15:20

Erittäin vaikea sanoa. Nykykirjoista pidän Bo Carpelanin kirjoista. Enimmäkseen tulee luettua erilaisia tietopohjaisia kirjoja.