Kumpia suosittelet, nasta- vai kitkarenkaita?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 19:57

Riippuu paljon asuinpaikkakunnasta ja auton käyttötarkoituksesta.
Omassa autossa nastarenkaat, välillä tuntuu että kitkarenkaatkin riittäisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 19:57

se riippuu missä päin suomea ajelee. nastat pitää paremmin jäällä eli nastoja suosittelen tänne etelään kun tota lunta ei hirveesti ole, ja kitkat taas paremmat lumella eli sopivat paremmin sinne missä sitä lunta on. itsellä kitkat ja jos on liukasta, ne ei pidä yhtään. ja ne kuluu paljon nopeemmin jos ei ole lunta!! ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:02

Talvella nastarenkaat, pitävät etenkin nollakelissä hyvin. Ajoin pari vuotta kitkoilla mutta kyllä palasin taas nastoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:22

Nykyään kun nämä talvet on mitä on niin kitkat on hyvät: Niillä pärjää ja ei kuluta tienpintoja. Mul ollut kitkat jo 3 v ja tyytyväinen olen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:07

Nastoilla itse kuljen, koitin jossain vaiheessa kitkoja mutta ei olleet mielestäni hyvät. Aika pitkälle sekin voi olla tottumiskysymys. Eiköhän suomen säässä niilläkin pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:07

Missä keliolosuhteet vaihtelevat paljon,niin ehdottomasti nastat,vaikka nyt kyllä itse ajammekin kitkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:24

Nykyåäivänä täällä etelässä pärjää melko hyvin kitkoilla, mutta suosin silti nastarenkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:43

vanhasta muistista aina vaan nastat vaikka periaatteessa kyllä uskoisin kitkoihinkin (täällä eteläranan oloissa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 10:27

nastat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:20

Itse suosin nastoja ja tyttärelläni oli kitkat, niin samaa mäkeä tultiin ylös, hän kitkoineen jäi mäkeen ja minä nastoineni ylös joten aina nastat, huono puoli kyl on se,et jos ei luntta tai jäät, niin hajottavat kaik tien pinnat, joka on huono juttu nastoil..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:54

Puolikitkat, joku kehu niitä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 10:19

nasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 07:10

Kyllä perinteiset nastarenkaat ovat varma valinta.
Kitkoilla ei tee paljon mitään jos on paljon lunta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 02:49

Mulla on molemmista kokemusta. Kitkoilla pärjää lumella, mutta jäätiköillä etenkin lauhalla kelillä on oltava nastat.