kannattaako työ matka jos edestakanen matka on noin 150km

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 19:37

Tiedän monta henkilöä, jotka ovat vuosikausia sahanneet tuollaista työmatkaa, jopa pidempääkin. Miksei se kannata, jos töitä ei lähempää saa. Ja jos saat vielä kyytiläisen tai useamman, niin matkakustannukset pienenee huimasti. Sitten en tiedä, jos käytät julkisia kulkuneuvoja, miten sen kannattavuuden laita on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 19:47

Työ kannattaa aina, vaikka matkakin olisi pitkä. Otapa yhteys verotoimistoon ja selvitä mahdollisuus pienempään veroprosenttiin, eli matkakulut vähennetään heti, eikä vasta veroilmoitusta tehdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:09

Riippuu siitä mitä arvostat elämässäsi. Jos ajatellaan, että työmatkaan menee sinulta kaksi tuntia päivässä ja teet 8 tuntista työpäivää ja nukut 8 tuntia niin ei siinä paljoa jää aikaa elämiseen. Mutta toisaalta näinä aikoina saa olla iloinen jos on työpaikka mihin mennä, eli kaiken kaikkiaan sanoisin, että kannattaa jos työsi on vielä mieluinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:29

Samaa mieltä edellisten kanssa. Rahallisesti voi olla ihan kannattavaa, juuri nimenomaan näinä aikoina jos ei mahdollisuutta tehdä töitä lähempänä. Muu elämä siinä tosin jää vähemmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:55

Eräs kolleegani kävi lähes kaksi vuotta Tampereelta Itä-Helsingissä päivittäin töissä julkisilla kulkuneuvoilla (bussi/juna/metro). Takuulla oli työpäivässä mittaa muttei vapaa-ajan ongelmia. Vähän ihmeteltiin jaksamista, mutta kun motivaatiota oli, niin näytti se käyvän tuollainenkin kuuri.

Palkkana tästä uurastamisesta tuli jokapäiväisen lisäksi Suomen kansalaisuus (maahanmuuttaja), vakituinen työpaikka, asunto Helsigistä ... (ja avioero)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 10:29

Jos töitä haluaa tehdä ja työt on siellä, niin ei ole liian pitkä matka. Verotuksessa saa kulut vähentää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:40

Voisitko ajatella, et pikku huoneen raskisit arjeksi vuokrata, jos tunnet et se työ on juuri sitä mitä haluat tehdä ja ei ol likipäin samaa työtä. yksi tuttuni urakoitsija sai kaukaa 500 km urakan, osti halvan as,auton ja nukkui siinä viikot, viikon lopuksi huristeli kotiin perheen luokse..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 10:20

noh jos on hyvä palkka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 21:43

Minullakin on samainen matka ajettavana päivittäin. Autoni kulutuksella kulut noin kympin/pv, ennemmin kuljen kun otan kämpän lähempää, koska olen perheellinen emmekä halua asua kaupungissa. Tämä on ihan hyvä kompromissi, menot eivät vaikuta niin paljon kuin muut seikat, enkä todellakaan ansaitse työssäni kovin hyvin.