ilmalämpöpumput täyttä humpuukia toivottavasti olen väärässä.oletteko suorittaneet lopullisia laskelmia??

tiedättekö kuinka usein pumpussa oleva neste pitää vaihtaa ja mitä se maksaa ,saattaa olla yllätys? laitehan kuluttaa kokoajan huomattavasti sähköä.normaaliomakotitalossa lämmityssähkönosuus on vain 30-35 % kymmenesä vuodessa laite on jo loppuunkulunut eikä vielä maksanut itseään -mainoksenuhreja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 10:49

talvella säästää, kesällä kuluttaa,jos viilentää taloa,sen minkä talvella säästi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 21:23

Olen kuullut,et ilmalämpöpumppu ois hyvä ja tienaa hintansa nopeesti takaisin,mene ja tiedä.Paljon sitä ainankin mainostetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 01:57

tuolla keskustelupalsta aiheesta, on monenlaisia mieliåiteitä:
keskustelu.suomi24.fi/show.f...0014428200

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:59

Meillä on Panasonik (onkohan oikein kirj) On sellanen pohjolan oloihin tehty..isäntä on laskeskkellut et säästöä tulee, mut ei tietenkään ,jos pitää kessällä viillennys pääl. no noist nesteistä ei ollut juttua, et tarviiko vaihtaa,. luulen kyl et ei tarvitse vaihtaa..mut siinä on sellanen suodatin ,mikä pitäis imuroida parinviikon välein ja se kyl kannattaa tehdä, ei vaikea homma..öllaan oltu tyytyväisiä, eikä ole edes kalls enään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 02:31

Tekniikan maailman Rakennusmaailma nimisessä lehdessä numerossa 8/08, ilmestynyt 10.12.2008, on lämpöpumppujen vertailu ( 6 kpl ). Niistä onsaatu ihan hyviä tuloksia ja siinä kerrotaan, että ne täyttävät lupauksensa. Jos et saa enää ostettua lehteä, niin voit yrittää löytää sen esim. kirjastosta.

Lähteet:
TM Rakennusmaailma 8/08, ilm. 10.12.2008