Kirjoitatko päiväkirjaa ja millä tyylillä, säät, ostokset, tapahtumat itselle ja muille, tunneasiat, haaveet ja haukut?

Pelkäätkö että joku lukee päiväkirjasi, kuinka intiimiä asioita sinne kirjoitat?

Avainsanat: päiväkirja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 23:34

En tällä hetkellä, mutta olen kyllä kirjoitellut monessakin elämän vaiheessa pitkiäkin jaksoja. Nämä ovat yleensä liittyneet johonkin kehitys- tai muutosvaiheeseen. Tyylikin on vaihdellut tilanteen mukaan ja yksityisyydestä olen pitänyt tiukasti huolen, se vapauttaa kirjoittamaan ne hölmöimmätkin aivoitukset paperille.

Aika opettavaista luettavaa itselle vähän myöhemmin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 19:41

En ole kirjoittanut päiväkirjaa kuin vuoden verran joskus nuorena likkana. Ei se tuntunut olevan oikein mun juttu. Kirjoittelin kaikkia mahdollisia asioita, laidasta laitaan. Tuntui vaan tyhmältä lukea sitä, joten lopetin. Mieluummin juttelin ystävieni kanssa niistä samoista asioista. Oli paljon antoisampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 20:38

Minä kirjoitin päiväkirjaa hyvinkin yksityiskohtaisesti. En tehnyt kuitenkaan varmuuskopioita ja yhtenä päivänä vuosien työ häipyi bittiavaruuteen. Se oli sitä aikaa kun vasta opettelin tietokoneen ja tekstinkäsittelyohjelman käyttöä.

En ruvennut enää päiväkirjaa kirjoittamaan, sillä huomasin päiväkirjani perusteella olevani kitisevä tyyppi ja rasittava narisija.

Nykyisin kirjaan vain tärkeimmät tapahtumat almanakan reunaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:27

Sain sellaisen joululahjaksi sisareltani,mut en ole vielä kirjoittanut riviäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:16

nuorempana tuli monen monta päiväkirjaa täyteen. välillä aina mietin kirjoittamista (siis ihan käsin pikku vihkoon tai kirjaan) mutta en ole saanut aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:24

En oo ikinä yrittänyt kirjottaa. Vaikeaa se olisi. Niin paljon helpompi vaikka puhua itsekseen päivän tapahtumat kuin kirjottaa niitä paperille :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 08:05

Kyllä kirjoita joka ikinen päivä.Siinä on ainakin yksi hyvä puoli.Jos tulee kiistaa jostain aiheesta,tapahtumasta,tehdystä tai tekemättömästä,otan päiväkirjan esille,ja pystyn todistamaan,että olen oikeiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:05

Oi Lennu älä nyt noin morkka itseäs..heh..Nyt just yritän pitää kirja painon pudotuksesta ja kirjaan tippuneet grammat, liikunnan ja harkitsen ,et kohta alan pitämään ruokapäiväkirjaa..ikuinen laihislainen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:37

kirjoitin aikaisemmin monta kirjaa täyteen.. nyt ei ole ollut vähään aikaan päiväkirjaa. kirjoitin kaikki mahdolliset päivän tapahtumat. pelkäsin niin paljon että veljeni tai vanhempani löytävät sen että heitinpä sitten yhden roskiin vaikkei siellä ollut mitään kiinnostavaa tai erityistä.. ja nyt harmittaa kun olisi varmaan ollut mukava lueskella sitä vanhempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:19

Kirjoitan työpäiväkirjaa, mutta henkilökohtaiseen käyttöön ja palkan seuraamiseksi. Minulla on myös kalenteri, johon tulee kirjoitettua erikoisempia tapahtumia. :)