Kuinka moni haluaa Suomen markan valuutaksi Suomessa?

Euroissa kaikki kallistuu salakavalasti.....

Avainsanat: markka vaiko euro?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 17:28

Euro tietysti monessa mielessä kätevä, mutta markkaa on ikävä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 17:42

No en nyt välttämättä. Olihan se aika kauhiaa kyl silloon ku ne vaihtu. Tenavana yks markkaki oli nii iso raha että huh hui. ;0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 17:48

Kallistukoot vain, mutta mielestäni euro on hintansa väärti. On niin tajuttoman helppoa kun moneen maahan matkalle lähtiessä ei tarvitse käydä läpi sitä ainaista rahanvaihtoruljanssia.. Kun vielä ne muutkin eurottomat maat tajuaisivat euron kätevyyden!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 17:55

Tylsä, tylsä, TYLSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ EUROOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 17:57

Euro on valuuttana kätevä etenkin juuri matkustaessa. Enkä usko, että hintojen nousuun markka auttaisi. Lama se tulisi markallekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 18:01

Olkoon euro jatkossakin, kun siihen alkaa jo tottua. Mutta totta, että hinnat on karannut euron aikana pilviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 18:11

Euro on nyti ja markka on menneen talven lumia.. Vaikkakin markkakin oli hyvä raha.. tuo pirhanan euro on pistänät monella ihmisellä pollan sekasin miut mukaan lukien.. Välillä tulee ostettuun liian kalliilla varsinkin jos sitä hintaa rupee markkaan vertaamaan.. Moni asia on euroissa melkkest puolet kalliimpaa kun ennen se on tosi kun vesi, mutta palkka kumminkin pysy samana, onks oikeen kysyn vaan..

Jaa niin jos vastais ite kysymykseenkin,, en halua välttämäti markkaa takas,, miulla oikeestaan ihan sama millä maksan kunhan on ees jonnii verran millä maksaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 18:37

en haluais ku on tottunu jo euroon mut toisaalta hinnat tulis taas varmaan vähän alas päin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 18:53

Ei takasin markkaa kyllä tämän on jo oppinut en enää laske markoissa. ja matkoja varten ei aina tarvitse rahaa vaihdella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 21:17

Markka takas ja het, enkä tarkota ettenkö osais euroo käyttää/laskee (ja niin paljon en ulkomailla käy, jot siinä ois kätevä mun tapauksessa). Hinnat hämärtyivät heti kun euro tuli käyttöön, olipa helppoa nostaa markan tavara yhteen euroon, näin lyhyesti, ja me suomalaisethan tähän tyydymme? Kun euroa meille 'kaupattiin', niin sanottiin: ruoka halpenee, kaik on sit niin hyvin, ja kuis kävi?, ihka mitään inflaatioita sun muita, elintason / hintojen normaaleita nousuja tähän syypääks sanoa, kun hinnat nousivat heti kun euro tuli, meni valtiolla hyvin tai huonosti, ja nämä ns. tutkimukset, höh, otetaan aina se HK:n makkara siihen koriin, jne, ottasivat niitä tuotteita mitä tavallinen talous ostaa, yms, ja vertailisivat yksittäisiä hintoja, maitoa, leipää (kilohinta lähentelee jo rubniitteja), eli niitä tuotteita mitä ihminen tarvii elääkseen... ai niin, mikä se kysymys olikaan, kun paatos täs iski taas, hetkonen vuon... joo kövin tsekkaamas kyssärin, jot sanosin sit, et 71% suomalaisista haluaisi markan takas ja eurot eurolandiin...kuhan vaa tunnustaavat tään julkisesti, heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:11

euro mulle käypi kun siihen on jo tottunu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 23:41

Kyllä se markan takasin hamuaminen olisi sellaista takaperin puuhun kiipeämistä, uusi sukupolvi ja ollaan jo ihan sinut euron kanssa, siihenkin asti osataan elellä haitoista huolimatta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 10:32

Euro on hyvä, on pienemmät hinnat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 11:15

Kyllä se nyt saa olla euro,kun siihen on tottunut,en enää ajattele markoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:12

No markan kanssa ilman EU:ta taidettassa olla "ku....ssa" nyt.
Aika hiljasia noi euron vastustajan ovat vaikka Islanissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:32

Ajattele jos nyt otettas takas markat, niin oisko se leipä 12,50 maito 10mk ym..Tarvittas tosi iso lompakkokin ,et kaik markat mahtus..heh..kyl tämä euro o jees..totuttu..Mut mun ystävä puhuu edellees markoista ja en kyl tajua, kun sepostaa et 600 nousi hinta ,vaikka onkin100e. minä ihmettelen ,et ei voida nostaa vuokria 600e kerral, joten vaikeaa, jos ajattelee kaikki markois..siis korotus esim,100 e..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:17

En usko, että markka enää tulee takaisin. Peräänkuuluttaisin silti hieman järkevämpää hintapolitiikkaa. Eihän siinä ole mitään järkeä, että kahden vastaavan eri tuotteen hinnoissa voi olla jopa 80 centtiä eroa! Ei se ole sama kuin 80 penniä, ei!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 08:54

sanon kuten edesmenneyt arvostamani henkilö, eräs jalkaväenkenraali eli
"fyrkka kun fyrkka kunhan sitä vaan on" eli en kaipaa markkaa.
Euroopassa liikkuessaan on helppo ymmärtää hinnat jos niitä haluaa vertailla. ja säästyy se erinäisten valuuttojen vaihtaminen.