Pidättekö veden läheisyydestä, siis joki, järvi, meri,puro...mikä on/on ollut viihtyisin soliseva "vesimuistosi"?

Avainsanat: vesielementti viihtyä muisto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 12:12

Ainankin minuun vaikutti ikimuistoisesti nähdä Imatrankoski valtoimenaan,sit siellä taustalla soi Sibeliuksen musiikki,kyl oli upeeta.

Kysyjän kommentti

Jokainen oma vesimuisto on ihana..vaikeaa siis valita parasta, mutta sinun kokemuksesi on vahva kotimainen. Itsekin tuon saman nähneenä ja kuulleena.....kiitos muistosi jakamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 08:27

Kyllä, olen lähes aina asunut meren rannalla ja kaipaan merta. Sisämaassa tuntee olevansa ikäänkuin pussissa... opiskeluaikanani olin 2 v sisämaassa mutta ei kaukana rannikosta kuitenkaan. Minulle järvi ei korvaa merta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:31

ei ole muisto asun tällä hetkellä puron lähellä,sieltä kuuluu solina aina kun menee ulos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:13

Nyt juuri asun lammenrannalla(ei iso ,sopiva kuitenkin) ja olen asunut rannikolla, joten vesi tärkaä ja nyt ,kun löysin tän vesijuoksun taas pitkästä aikkaa, niin solina Solinassa...Niin ja paras vastaus ,kun lammessa vesisuihku solisi ja viettettiin rakkaitteni yst.sukulais. ja omaisteni kanssa erästä elokuista lauantai iltaa..täytin 49,5...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 09:31

No minä ainakin asustelen järven rannalla. Ei tarvitse erikseen kesämökkejä ostella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:38

Maltalla oleva Unescon maailmansuojelukohteena olevat Siniset Laguunit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 10:08

Olen asunut meren lähellä, ja parhaillaan asun järven lähellä. Molemmista on upeita muistoja. Etenkin järveltä. Soutelu, onkiminen, uiminen, sisävesilaivat. Voi, vaikka mitä. Ilman rantoja olisi aika "kuivat" maisemat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:15

Kyllä ne muistot tulee kesällä mökiltä. Polkuveneily on minusta ihan huisin hauskaa mökki urheilua:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:30

Kyllä. Merimiehen lapsena ja ihan pienenä rahtilaivassa pitkiä aikoja jopa asuneena arvostan ja kunnioitan vettä, merta. Ensimmäinen muisto solisevasta koskesta tulee Kotkan kulmilta, Langinkoskelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:47

Pidän hyvin paljon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 11:04

mun mielestä on parasta ku on sanunasta tulla ja näkee ku joki virtaa ja kuulee kohinan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 12:04

Kyllä veden läheisyys on mukava, nyt on rantaan matkaa noin kilometri ,mutta ihan nopeesti senkin talsii. Meri varsinkin on mahtava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 15:25

pidän hyvin paljon näkymästä auringon laskiessa tyynen järven taakse. joskus mökillä oli ilta/yö aikaan kiva soudella järvellä kun oli ihan tyyntä ja hiljaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 16:09

Rakastan merta! Sen läheisyys antaa levollisen olon ja etenkin aaltojen ääni niiden lyödessä rantakallioiden vaivuttaa mielen rauhalliseen hurmioon. Ja kun vielä bonuksena on meren tuoksu niin ei siinä muita huumaavia aineita tarvita hyvään oloon. Ikävä kyllä meri tai vesi ei ole asumukseni lähellä mutta en lakkaa unelmoimasta niin joskus olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 16:29

Ei ole soliseva,mutta kesäaamuna aikaisin mökillä kun jöven pinta on aivan tyyni auringon noustessa usvan hidas leijunta ja järvilintu siellä:Lähes täydellinen hiljaisuus,ehkä käki kukahtelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 18:28

Olen asunut rannikkokaupungissa ja meri on mielestäni ihana. Meressä on varsinkin ulkomailla ihana tuoksu. Se herättää voimakkaita tunteita ja kaihoa.

Kotimaassa maalle lentävät lokit ovat ensimmäinen merkki keväästä ja kesästä. Sieltä rannikolta ne sitten lentävät tännekin pelloille, isäntien auranjäkiä tutkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:24

Olen asunut koko ikäni veden lähellä. Rantatonttia ei meillä ihan ollut, mutta olohuoneestamme oli hieno näköala järvelle.

Tämä näköala on ihanin vesimuistoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 17:15

vesi elementtinä kuuluu aina vahvasti elämään, tykkään uimisesta ja kaikki vesi suihkut ja putoukset on todella kauniita katsella. puron solina on nannaa korville. mahtava muisto vedestä on kun aurinko laskee ja veden pintaan tulee ns. auringon silta tai että pilvistä lähtee heijastusmaiset säteet mereen (tai järveen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:09

Kyllä Saimaa on ihana! Atlanttikin oli aivan ihana <3