Jos sinulla ois valtaa ja mammonaa,niin minne kohdistaisit ensisijaisesti ropoja?

Siis yhteiskunnan kukkaro, ois sinulla, minne siitä antaisit? Minä vanhuksille ja etenkin eläkeläisnaisille, jotka nyt yht.kunta on täysin unohtanut,he hoitivat isoa perhettä, missä usein asuivat ,myös heidänkin omaiset,he joille ei makseta ,kuin kansaneläke..

Avainsanat: vanhukset raha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 07:58

Ensimmäiseksi Suomessa asiat kuntoon. Nuorten ja vanhusten tukemiseen, hoitoon ja hyvinvointiin. Vanhukset ovat aikoinaan raskaalla työllä rakentaneet tämän maan ja heille täytyy suoda arvoisensa loppu elämä. Pienyrittäjille mahdollisuus, ettei heitä heti tapeta esim. korkeilla vuokrilla ja muilla maksuilla. Samalla työttömyyskin vähenisi. Vasta viimeisenä muiden maitten asiat ja jos sinnekin viedään aina kaikki valmiina eivät he koskaan köyhyydestään pääse.

Kysyjän kommentti

Ahmatti já marianna ja kaikki muut , tämä oli vaikea kysymys ,niin myös on vaikea päättää kellä paras vastaus, joten kaikilla todella hyvät!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 07:35

Köyhiin maihin ehdottomasti.Haluaisin parantaa niissä ihmisten elinmahdollisuuksia ja heille kaikille saada rokotteita yms.
Ja toki myös koyhille suomessa kohdistaisin apuani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:22

Sellaista valtaa tuskin yksi ihminen koskaan saa eli kysymys on lähinnä retorinen. Mutta jos antaa mielikuvitukselle tilaa, silloin voi harrastaa toiveajattelua.
Vuosikymmenten varrella on lainsäädäntö ja myös yhteiskuntarakenne muuttunut , se täytyy ottaa huomioon kun vallitsevia epäkohtia mietitään.
Oma maa on ensisijalla ilman muuta. MValtioiden rajat ovat olemassa on itsenkukin valtion tulee huolehtia omistaan, käytetäänhän siihen nimenomaan sen valtion veronmakasajien varoja. Muuta kassaa ei ole.
Globalisaatio sekoittaa asioita nykyään, varmaan moni ajattelee siitä ihan vinoutuneesti. Ei meidän suomalaisten täydy kantaa ensikäden huolta kaukaisten maiden oloista eikä siis syytää selvää rahaa sinne.
Nykyinen eläkejärjestelmä perustuu työntekoon eli on työeläke. Jos joku on ollut koko elinhistoriansa ajan poissa työelämästä ei eläkettä ole karttunut kuin se kansaneläosuus ja se on tietysti ihan oikein. Eihän kukaan muu maksa jonkun toisen osuutta, en minä ainakaan.
Sukupuolierottelua ei voi sallia, mikähän siinä olisi peruste? Jälkiajattelu ei hyödytä.
Olen yrittänyt sanoa eräille nuorille ihmisille jotka ovat jääneet kotiin hoitamaan lapsia että miettikää miten käy eläkkeellenne, se on tosi pieni. Työelämä kehittyy nykyään sellaisella vauhdilla( on ollut näin jo pitemmän aikaa) että ammatillisesti putoaa "junasta". Mutta eivät tunnut viitsivän kehittää itseään eikä työhaluja ole.
Näistä asioista puhuivat ansiokkaasti TV1:n aamulähetyksessä O. soinivaara ja joku toinen joka ei jäänyt mieleen. Soinivaara oli realistinen ja sanoi niinkuin asiat ovat.

Lähteet:
oikeudenmukaisuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:28

Turha tässä olisi luulla muuta ,pitäisin kaiken itse samalla tavalla ,niin kuin tähänkin asti ,suomessa on hyviä esimerkkejä,kun pääsee eduskuntaan kaikki unohtuu mitä tuliluvattua,samoin kävisi mulle,huonoa oloa lisää ja rahat taivaan tuuliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 09:34

Suomen asiat kannattaisi laittaa ensin kuntoon. Sitten vasta ulkoistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:40

Vallan kayttäisini Suomen ja varsinkin Turun aioiden hoitamiseen,mammonaa jakaisin muutamille,minulle tärkeille tahoilla - ja sijoittaisin sitä myös omiin unelmiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:59

yhetiskunnan perusrakenteisiin niin, että hyvinvointiyhteiskuntaa voitaisiin edelleen kehittää ja kansalaisten perusturva taata jatkossakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:18

Vanhusten ja nuorten huoltoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:46

Yhteiskunnallisesti huolehtisin perus-sairaanhoidosta. Lakisääteinen pakko, lääkäreiden tehdä työtä myös julkisella puolella. Pakko, että joka terv keskuksessa on tarpeeksi lääkäreitä, hammaslääkäreitä ja vabhuksille paikka mihin mennä kun kotona ei enää jaksa. Kaikki nää jutut on retuperällä Suomessa. Sitten Maksaisin lasten asuntovelat pois ja pesämunan lapsenlapsille;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 12:24

Jos miulla olisi rahaa ja valtaa,käyttäisin sitä kotona asuvien vanhuksien hyvinvointiin,että he turvallisesti voisivat siellä asustella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 16:09

työttömille, vammais- ja vanhustyöhön

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 16:53

Vanhuksille loppuelämään. Nuorten mielenterveystyöhön. Loput kaikkien vähäosaisten kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 19:05

täytynee puhua totta.Ensin laittaisin omat ja perheen raha-asiat paremmalle mallille,sitten perustaisin rahaston auttamaan nuorten mielenterveys kuntoutujia,sit vanhutset ja lapsiperheet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:22

vanhuksille, sairaaloille enemmän lääkäreitä, äitiyspäivärahaan korotusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:47

Nuorille ja heidän hyvinvointiinsa - nuorissahan se tulevaisuus on. Myös vanhuksille, jotta heidän ei tarvitsisi kituuttaa jollain peruseläkkeellä. Kodittomille eläimille.

Lähteet:
Oma lähde

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:08

Kannatan samaa ajatusta kuin itsekin olit kysymykseesi laittanut. Toinen kohde olisivat lapset ja nuoret.