Kannattaako 2004 rekisteröity 80 tonnia ajettu auto vielä viedä merkkihuoltoon vai tuttuihin halvempiin käsiin huoltoon?

Ajettu 4000 km viime huollon jälkeen jossa mm. jakoremmi vaihdettu ja kaikki suodattimet+aut.vaihteistoöjjyt. Eli 80 tonnin huolto on tehtu vuosi sitten muutta tietokone kehoittellee vuosihuoltoa?

Lisätty: 16.01.2009 - 16:50

Kiitos kaikille vastauksesta.Taidan viedä tutuun ja turvalliseen lähikorjaamoon jossa ei tarvitse maksaa turhasta.Voitteko uskoa palvelusta kun edelliseen autooni muun huollon yhteydessä pyysin vaihtamaan takajarrukengät.Olivat hommanneet valmiiksi ja avasi rummut ja puhalsivat pölyt pois ja sanoivat että pinttaa on niin paljon ettei kannattanut vaihtaa.Heidän ei tarvitse mainostaa lehdessä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 07:47

Minä huolsin autot aina itse,ostin kerran aivan uuden auton,käytin sen vain 1000 km alkuhuollossa,senjälkeen huolsin sen itse,ajoin 16 vuotta sillä.Nyt kun ikkää alkaa olla niin viimekesänä vein auton muualle huoltoon,malli 2003.huolla siellä missä on halvempi hinta.Nykysen kuluttaja lain mukaan takuukaan ei raukea jos huollatat muualla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2009 - 05:18

Meillä takuuajan jälkeen viedään huoltoon halvempaan mutta luotettavaan korjaamoon huoltoon, ensi vuonna se on edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 06:30

Niin meilläkin ja saadaan sieltä ei merkkihuollosta myös huoltokirjaan merkintä..kunhan sen huollon tekee vaaltuuttettu firma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 07:37

Kannattaa viedä turvalliseen huoltoon auto huollettavaksi.Ja on hyvä käyttää kaikissa huolloissa niin pysyy auto hyvässä kunnossa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:08

kuluttajaviraston ohjeita:
www.kuluttajavirasto.fi/Page...fde1d.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:41

Ehdottomasti ei kannata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:54

eikös sillä Volvolla ole aika rasvaset huoltohinna (oma kokemus), vaikka meillä kyllä eka satanen hoisettiin 'merkissä' mutta olisi kannattanut harkita, kysele vähän hintoja, huolkirjastahan selviää mitä suositellaan tehtäväksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:20

Minä veisin merkkifirmaan huoltoon, kunon kuitenkin suht uusi ja "vähän" ajettu auto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 12:17

Huollon osaa tehdä mikä korjaamo tahansa, on vain kysymys siitä mitä se maksaa. On hintahaitari sielläkin sektorilla suuri. Jos tunnet jonkun korjaamon ,vaikka ei ole merkkikorjaamo, niin voit kyllä viedä sinne!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 12:04

Kannatan vuosihuoltoa merkkiliikkeessä.