Hei, onko kellään hyviä sijoitusvinkkeja nyt. En sekaannu osakkeisiin mutta sellaisia riskittömiä, jossa on pääoma takuu?

Ja korko sais olla ainakin 5%

Avainsanat: raha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 20:15

Sijoita kommandiittiyhtiöön äänettömänä osakkaana/sijoittajana. Näin tuotto määrätään jo alkuvaiheessa, saat vuosittain tietyn % osuuden sijoittamallesi summalle suhdannevaihteluista riippumatta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 23:36

Tee 1kk-36kk talletus S-Pankkiin, saat riskittömän ja markkinoiden parhaan koron määräaikaistalletuksellesi. On erittäin vaikea saada enää 5% korkoa, tietysti korko riippuu talletettavasta summasta sekä talletusajan pituudesta.

Lähteet:
www.kauppalehti.fi/5/i/porss.../#talletus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:40

Nyt maa on ainoa varma kullan lisäksi. En suosittele edes harkitsemaan mitään muuta.

Lisätty: 16.01.2009 - 00:10

Niin pankithan siis tekevät konkursseja siinnä kuin muutkin yritykset,ja tietenkin pienet säästösummat ovat jollain lailla turvattu, mutta varoittaisin silti rahalaitoksista tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:40

Ei kai tässä kohtaa maailmantilannetta kukaan muu kuin todellinen riskinottaja ja tyhmänrohkee tee sijotuksia. Yllätyksiä voi tulla näistä olevinaan takuuvarmoista jutuistakin. Itse en sijottais nyt mihinkään. Ehkä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:58

Eikö kannattais laittaa niitä rahoja mielummin jonnekin korkea korkoiselle säästötilille kasvamaan, kuin tälläisinä aikoina sijoittaa mihinkään osakkeisiin. Minulla on sellainen tili op:ssa, jossa korkoa kasvaa ihan hyvin. Mitä enemmän laitat sitä enemmän saat korkoja ja jos vielä pystyt olemaan nostamatta sieltä rahaa, niin siitäkin palkitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:59

Eikö kulta ole nyt kallista.Olisiko metsäpalsta kohtuu sijoitus.Kasvaa korkoa kahdella tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 05:22

Me vaihdoimme pankin pitkäaikaisille ns. korkeatuottoisiin määräaikaustalletus tileihin syksyllä, tuli sen verran takkiin osaketileistä.Tuotto on 4.7% nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 06:34

Minä sijoittaisin ainakin osan, maahan niinkuin Timppa jo kertoikin kasvaa korkoa kahdella tapaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 07:47

Riskittömiä sijoituksia ei taida ollakaan.Kannattaa varmaan ostaa jotain omaisuutta, esimerkiksi maita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:25

Huh-huh, paras mennä pankin sijoitusneuvojalle. Riskittömiä sijoituksia ei ole olemassakaan. Kiinteä omaisuus on varmin sijoitusmuoto.
5% korkoa on nykyään vaikea saada, ei ainakaan pitkällä tähtäimellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 09:25

Saisikohan nyt parhaat prosentit koskenkorvasta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:42

Nyt kannattaa satsata Norjaan ja varsinkin vaihtaa valuuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 13:39

osta asuntooskkeita ja pistä vuokralle, jos on liikaa rahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:07

Rahastoja ei nyt kannata ajatellakaan. Määräaikaistili ehkä voisi tulla kysymykseen, mutta sen korko riippuu ajasta ja säästösummasta. Yli 5 %:n korkoa saat varmasti uudelleen pystytetyistä islantilaispankeista, mutta niissä on isot riskit.