Se ikuinen peruskysymus.Allekirjoitatteko että asiakas on aina oikeassa?

Lisätty: 15.01.2009 - 22:23

Poliisit eivät välttämättä ole samaa mieltä :-) No se kuuluu heidän työhön!

Avainsanat: mutta ei ollu enempää vaihtoehtoja. kategoria olisi laajempi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 23:54

Onhan sitä tullu oltua tiskin takana ja kuultua kaikenlaista juttua, mutta eihän sille mitään voi jos asiakas ei tahdo ymmärtää kuinka tilanne on.Monta kertaa oli niin, ettei asiakas viitsinyt lukea ohjekirjoja ja sitten oli myyjä valehdellu tai puhunut vain pa..aa.
Mutta saahan sitä aina naureskella jälkeenpäin kuin tyhmiäkin voi olla meitä ihmisiä ja vielä huonosti käyttäytyviä, kuinkahan jos osat olisikin toisinpäin?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:33

En tosiaankaa. Olin myimässä koulusta päin muutama vuos sitten paikallisia joululehtiä, ja jokku sano et ne on huonoja! Elikkäs väärässä olivat. ;<

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:34

Palvelualan töitä tehneenä voin sanoa rehellisesti että asiakkaani olivat töissä ollessani aina oikeassa. Kotona oli sitten lupa kirota heitä, heidän käytöksestään johtuen.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:35

En allekirjoita. Useimmiten asiakas on väärässä. Meidän annetaan vaan ymmärtää että olemme oikeassa, ja lennämme kunnolla lankaan, ja olemme niin polleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:36

Asiakkuuteen kuuluu myös ajatus hyödystä.
Yritys tarvitsee asiakkaita, ja asiakaspalvelun on oltava sille sydämenasia,
muuten asiakkaat saattavat hylätä yrityksen ja mennä muualle.
Asiakkaat on pidettävä tyytyväisinä, koska yritys ei tule toimeen ilman heitä.
Sen takia asiakas on aina oikeassa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:37

voihan se joskus olla oikeassa, aika useasti ei, mutta kauppiaan kannalta monasti voi olla viisasta antaa sen väärässäkin olevan asiakkaan olla 'oikeassa' - show must go on -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:40

Asiakas on aina oikeassa mutta hän vaan olevinaan tietää sen mutta esim. myyjä tietää vilä paremmin että asiakas oikessa. ps. palisanteri sanoi kysymykseen paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:43

Ei kai se asiakaskaan aina ole oikeassa, vaikka niin sanotaan. Mutta asiakkaat on pidettävä tyytyväisenä jotteivät karkaa vastustajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:47

Eiköhän tuossakin sellaisella tavallisella maalaisjärjellä pääse aika pitkälle. Jos asiakas väittää selvää palturia niin kai voi todeta että olette ikävä kyllä täysin väärässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:54

Liiketoiminnassa on hyvä pitää asiakas tyytyväisenä ettei kassavirrat tyrehdy. Mutta on asiakassuhteita, joissa asiakas ei aina saa tahtoaan läpi. Esimerkiksi asetuksiin ja lakiin perustuvat päätökset pitää perustella ja selittää hyvin ettei asiakkaalle jää mitään hampaankoloon, jos päätös ei ollut asiakasta miellyttävä.

Muuten sama asia pulpahtaa pinnalle aina uudestaan ja uudestaan aiheuttaen lisää työtä ja kustannuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:56

Niin se on ,et vääräs ja oikkees, kun olet asiakas palvelukses, on asiakas pidettävä tyytyväisenä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:08

Niin sitä sanotaan,että asiakas on aina oikeassa,kyll se voi joskus olla väärässäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:23

opiskeluaikoina olin kiireapulaisena Alkossa, arvatkaa vaan oliko asikas aina oikeassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:25

en kyllä :] oon ollu äidin työpaikalla (salessa) jostain 6- vuotiaasta asti auttamassa niin enpä ehkä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:51

Kyllä. Se kenellä on rahat on poliisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:18

en allekirjoita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 05:30

Asiakaspalvelussa toimijan on aina nieltävä se asia että asiakas on oikeassa ja koetettava vaikka esimies tukenaan selvitellä asiaa, koska ei asiakkaat aina ole oikeassa se on diplomatia hommaa muuten saa lukea yleisönosasto kirjoituksista mitä huonoa palvelua on antanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:33

Ei todellakaan ole asiakas aina oikeassa. Epäselvät asaitatäytyy tietysti selvittää mutta ihmettelen mikä asia olisi sellainen jossa olisi joptain mätää ja kaisesta huolimatta juttu olisi asiakkaan eduksi.
Pikkuasiat on parasta jättää omaan arvoonsa mutta mietin lähinnä vähän suurempia juttuja. Vakuutusyhtiöiden ja vakuutusasioiden kanssa saattaa tulla hankalia tilanteita esim. asuntoyhtiöissä jos tapahtuu jokin vahinko. Vastuunottajaa ei aina helpolla löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:53

En allekirjoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:53

en allekirjoita. asiakaspalvelussa hetken ollessani totesin ettei se asiakaskaan aina oikeassa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 11:06

en kyllä alle kirjoita kyu välillä asiakkaat sekoilee omiaan :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 19:09

näinhän se pitäisi olla,mutta ainakaan ravintolassa,taksissa ei ole mahdollista noudattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 12:06

Aina ei näin ole,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:48

En todellakaan. : )