Paras kappale ikinä?

Mielestäsi paras musiikkikappale minkä olet kuullut? Ja kerroppas vielä, miksi pidät siitä, esim liittyykö siihen joku muisto.

Avainsanat: lempikappale

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 22:35

On liian vaikea kysymys, mutta laitetaan kuus hyvää kotimaista sekä ulkolaista kappaletta;

1.Chumbawamba - Bad Dog
2.Thin Lizzy - Whiskey in the jar
3.London Cowboys - Saigon
4.Jesus and Mary Chain - Sometimes Always
5.Patti Smith - People Have The Power
6.Billy Idol - Dancing With Myself

1.Hurriganes - Forty Night
2.Merja Rantamäki - Jossain
3.Rasmus - Liquid
4.Neljä Ruusua - Valuva Taivas
5.Pelle Miljoona - Kyynelhelmet
6.Sig - Niin Kauan Kuin Maailma On

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 21:29

Anna Erikssonin "Huojuva talo", kai siinä kappaleessa jotenkin lapsuus tulee mieleen, ainakin videoesityksenä se on tosi mahtava minun mielestä. YoyTubesta löytyy.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:39

The Who.Behind Blue Eyes. Mielenkiintoinen melelodia.Muisto nuoruudestani ja Areenalla konsertti. En voi sanoa ikinä,mutta tuossa yksi parhaita suosikkiani.

Lähteet:
Siinä vaan minusta on sitä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:46

Minulla on monia parhaita kappaleita, jotka kaikki liittyvät joihinkin tunteisiin ja sen hetken olotiloihin. Esim. ennen aina stellan piste sai minut itkemään, sanat vain jotenkin koskettivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:01

On paljon todella hyviä kappaleita, mut ehkä se kuitenkin on Akselin ja Elinan häävalssi, oli myös meidän häävalssimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:00

Nino Rota The Godfather Waltz

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:19

Mulla lempikappale vaihtelee melkein viikottain. Uusia kappaleita bongailen ja kulutan ne loppuun jankaten yhtä ja samaa kappaletta. Vanhat legendat pompahtelevat vahingossa aina jostain arkistosta ja taas niitäkin soitetaan jankutuksella tarpeeksi seuraavan kymmenen vuoden ajaksi. Tällä hetkellä soi Elviksen Burning love. Katsotaan mitä uutta tulee viikonlopun aikana ja mitä ensi viikko soitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:59

Olin myyty kun kuulin Misa Criollan ensimmäistä kertaa alkuperäisversiona. Nyt kuuntelen samaa kreolilaismessun Credo osaa Jose Carrerasin esittämänä. Taustalla laulaa ihan tavallisien laulajien kuoro....siis ei ammattilaisia... messussa käytetään erilaisia puhaltimia ja kilistimiä etelä-Amerikasta joita en tunne.

Musiikki on mukaansa tempaavaa kiitosta....voisin hyppiä ilosta....Carreras osaa ohentaa äänensä taitavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:52

Madonnan kappale.You'll see.joku siinä piipitti mulle tää on kiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 09:55

Fredin "Kotka Valkoinen"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 11:08

mc mane-en päästä koskaan irti ja sit on kanssa ei kuullu sulle samalta artistilta..niistä kuulee kuinka tosissaan laulaja on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2009 - 13:04

Vesa-Matti Loiri, siipeen jos sain kappale. Tulee henk.koht asioita mieleen.

Lähteet:
oma elämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 13:53

Mie tykkään kovasti Erna Tauron Syyslaulusta,jonka on Anki laulanut levylle ,myös suomeksi.Se tuo mieleen itkettävän ihania muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 15:29

en osaa eritellä parasta kappaletta. pidän hyvin paljon Vesa-Matti Loirin tuotannosta, komean karski ääni kuin myös Topi Sorsakoskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 16:11

Duran Duran "Hungry like a wolf".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 16:46

Minulle tuleeTauno Palon laulusta ruusu ,aina kyynel silmään ja loirin nauravasta kulkurista hyvä mieli, mitään oikeesti lempparia ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 20:57

todella vaikee kysymys.. :D tässä on parhaimmat: 1. Karma Chameleon. 2.Girls Just Wanna Have Fun 3. Move Away 4. Do You Really Want To Hurt Me 5.Stand By Me 6.Miss Me Blind
Nämä vain on parhaimmat, culture clubilla tuskin on huonoja kappaleita :D ja sitten cyndi lauperin girls just wanna have fun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:22

atreyu - crimson siin on jotain mikä saa mut aina kuuntelee sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2009 - 19:33

La Cumparsita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:44

Niitä on liian paljon, mutta tässä on yksi:

www.youtube.com/watch?v=xd5FlEcoqFk

Lisätty: 19.01.2009 - 00:56

Tai tää :D

www.youtube.com/watch?v=3X7PvU6qYEA

(Jos linkki ei toimi, kopioi se ja laita itse osoitekenttään)

Hengellisistä ehkä paras Chuck Girardin Soldiers of the Lion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:27

Toosi paljo,mut tällä hetkellä tykkään Mc Manen - Hiljainen Ilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 02:13

Kappale? Pallo tai kuutio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 22:39

voi, kaikki kotimainen iskelmä on mun makuun, heh, kaikki nyyhkyt rakkauslaulut. ne muistot, ne muistot........

Lähteet:
pirpana