Loppuisiko kiire, kiirehtiminen maailmasta jos liikennevaloista pimennettäisiin keltainen valo. Jäisi vaan punainen ja vihreä.

Ei tarvitseisi enää ehättää ja nopeudet laskisi risteystä lähestyttäessä.

Avainsanat: kiire ehättäminen.....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 21:16

Voisi ollakin hyvä idea, en tiedä, kuitenkin maailmassa on paljon kelt. pun. vih. systeemi. Ainakin hämminkiä seuraisi.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:16

No enpä usko. Pitäis vaan päättää että nyt kaikki asumaan takaasi sinne luoliin ja syömään jäniksenlihaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:17

Tai sit ,ailkais. kiire ja loppu kiire onkin piipää...autol,kun yksi meinaa, et vanhat vihreet.ja..niin edelleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:18

Tuskin se kiire loppuisi, tulisi vain tosiaan kaaos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:19

Ei kiire loppuisi mihinkään. Aina ihminen keksii jotain, että saa juosta pää kolmantena jalkana. Tämä tehoyhteiskunta jo vaatii meidän ehtimään enemmän, kuin on aikaa. Joiltakin loppuu jo nyt tunnit vuorokaudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:26

Englannissahan on erittäin vähän liikennevaloja. Usein tolpan päässä on joko keltainen tai valkoinen pallo. Kun tolpan päässä on keltainen pallo autoija pysähtyy aina ja päästää jalankulkijat tien yli, kun tapin päässä törröttää valkea pallo niin silloin jalankulkijan täytyy olla huolellisempi (vai olikos se just toisin päin?) Mielestäni se ei vaikuta kiireeseen tai kiireettömyyteen millään lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:30

ei lopu.. täällä maalla ei ole liikennevaloja ja silti ihmiset kiirehtii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:44

ei loppus,
se vaan olis (taas) yksi askel kohti mustavalkoista maailmaa, digitaalista on/off ajattelua, jossa kaikki asiat on joko oikein tai väärin, hyvää tai pahaa, ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:25

Sanotaan että mikä kiire sitä valmiissa maailmassa.. Kumminkin faktat osottaa väitteen just päinvastaseks. Kiire ei tuu koskaan loppuun maailmasta. Mutta onneksi kiireisten ihmisten sekaan mahtuu myös näitä erittäin rauhallisia ja pitkäjännitteisiä ihmisiä joilla on aikaa ihmetellä kiireisten ihmisten maailmaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 10:05

Eipä taitaisi loppua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 11:10

varmaan kolari tilastot nousisi ja ei ainakaan kiire loppuisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 16:12

Eipä loppuisi vaan kaaos pahenisi. Jos vihreän poistaisi niin sitten ehkä...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:40

Ei loppuisi. Jos ihminen ei tajua lopettaa kiirettä niin mikään valokaan sitä ei estä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 02:55

Näin jossain päin maailmaa kaksi punasta valoa päällekkäin, en vaan muista missä....
Reaktioaika valoissa ainakin kasvaisi, jos keltaista valoa ei olisi. Ja takana tulevat hermostuisi nopeammin, ainakin Suomessa. Voisi toimia Ruotsin puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:20

sinussa on poliitikon ominaisuuksia, logiikka ihan sillä hollilla, asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta ainahan niistä saa aloitteen aikaan (turvallistakin, eihän tuollaiset kuitenkaan toteudu, unohtuvat tuota pikaan)