Minkä takia ihmiset joilla eläimiä eivät kunniota meidän mielipidettä jotka emme pidä eläimistä ja/tai olemme allergisia?

Avainsanat: pelottaa ja aivastuttaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 20:33

Samanlainen ikuisuuskysymys kuin se, miksi ihmiset eivät voi sietää toisiaan ja heidän tapojaan, kuten tupakointia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 20:37

Mutta toisaalta, minäkään en tyrkytä ja tuputa omia "täydellisen ihania" ja "ei allergisoivia" lapsiani niille jotka eivät lapsista pidä. Enkä silti paheksu niitä ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:40

Minä kunnioitan ketkä eivät pidä tai ovat allergisia niin ovat. Jotkut pelkäävät eläimiä. Ei se minua haittaa kaikilla on omat mieli piteet ja niitä pitää kunnioittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:40

Ihmiset itsekkäitä jos ei välitä lähimmäisestään,Itse en vie lemmikeitä paikkaan jossa on allerkisia tai jotka eivät pidä eläimistä, meillä kyllä käy ihmisiä ,jotka ovat allrergisia, sanovat ,että lääkitys kunnos..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 20:42

Mutta on myös näitä jotka tuovat kotiini eläimiä "ihan vain nopeeta tultiin käymään".. Viimeisen kerran sanoin tylysti ettei voi tuoda eläimiä ettei ole sairaalareissu edessä. Sen jälkeen ei ole käynyt eläin kylässä, tosin ei emäntänsäkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 20:49

Olen aina kunnioittanut allergisia ja pelkääviä. En ole vienyt lemmikkiäni koskaan sellaiseen paikkaan, missä joku sairastuisi. Oman lapseni luoksekin lähtiessä, joudun pesemään kaikki vaatteeni, ettei niissä ole kissan hilsettä, joka sen allergian aiheuttaa. Nykyisin on niin paljon allergisia, että eipä vieraita pahemmin minunkaan luona näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:52

Minkä takia ihmisest ylipäätään haluavat kanssaihmisilleen pahaa? Koska ihmiset oikeasti sivistyvät ja oppivat hyväksymään kanssaihmiset ja heidän erilaiset tavat ja kulttuurit?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:17

En mä ainakaa omia lemmikkejä oo tukkinu sellasten kavereitten syliin jokka ei tykkää eläimistä. Mutta kai se on kuiteski yleensä nii hianua ku on oma lemmikki, että luulee kaikkien muidenki olevan innoissaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:17

Olipa sitten kyse vähemmän karvaisista ihmishirviöistä tai enemmän karvaisista himokuolaajista, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Ja kaikki kypsät aikuiset (ihmiset) osaavat kunnioittaa myös muiden mielipiteitä loukkaantumatta niistä tai luulematta omaavansa ainoan ja ennenkaikkea oikean mielipiteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:35

Erittäin hyvä kysymys.Testin mukaan olen allergisin kissalle, mutta tuossa toi 13-v rötköttää. Allergialääkkeet on mutta olisikohan ollut jotain siedätyshoitoa. Miksi ihmiset eivä huomioi toisiaan riittävästi ongelmineen?

Lähteet:
Koettu on monta muttaa.Eläimiä vastaan ei ole mitään.Ne vaan on joillekin tärkeitä.Onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:42

Ihan noin rajusti ei voi yleistää, oli sitten lemmikeistä tai mistä muusta tahansa, jos ei osaa tai halua ottaa huomioon toisten mielipiteitä tai muita rajoituksia, syyllistyy aika epäsosiaaliseen käytökseen, samoin tapahtuu kun alkaa terrorisoida ympäristöään omilla mielipiteillään ja rajoituksilla.

- jotta voitais elää yhdessä, meidän täytyy pystyä elämään yhdessä -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:05

Japp siinähän se ja sitten vielä kun ulkoiluttavat ja eivät korjaa kadulta niitä kikkareita, joihin aina joku sitten lintta saappaansa, hyvin inhoittavaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 07:52

... voi kääntää toisinkin päin, miksi ihmiset eivät kunnioita koiraa joka on arka / varautunut vieraisiin ihmisiin nähden, joka kovaäänisesti tunkee taputtamaan ja lässyttämään.
- eivät kaikki koiratkaan tykkää kaikista ihmisistä -

on myös koiria jotka ovat allergisia ihmisille.( ihmisallergia on kuitenkin harvinainen sairaus. )

-ulkoilutan koiraani päivittäin läheisessä puistossa, muovipussi taskussa mukana mihin kerään kikkareet ja kokkareet, mutta todella paljon on ihmisiä joiden pikku-puudelit kakkii mihin tahansa, ja omistaja ei kerää kasoja pois.
olen myös huomannut, että känniset saa mekkaloida, käyttäytyä huonosti, ym. mutta jos koira haukahtaa, se on aivan hirveää!

sanotaan että se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa,
niinkuin minä nyt koirien puolesta!

Lähteet:
vain oma mielipide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:36

Ei eläinten omistajat ole sen tyhmempiä kuin muutkaan. Puhut selvästi henkilöistä, jotka eivät piittaa siitä mitä teoillaan toisille aiheuttavat. Minä sanoisin, että tervetuloa ilman lemmikkiä kiitos ja avaisin oven. Ei se nopea pistäytyminen ole yhtään vähemmän vaaratonta kuin pitkäaikainenkaan.

Joillakin ihmisillä on tapana tunkea kylään lastensa kanssa, sopi se talon väelle tai ei. Olen joskus ajatellut heistä, etteivät viihdy keskenään oman perheen voimin niin sen takia pitää aina kyläillä. Rasittavaa porukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 03:39

Ymmärrän allergian ja eläinpelon ja osittain eläinvihan. Valitettavasti he jotka vihaavat eläimiä ovat usein muutenkin ahdistuneita elämässään. Eläin auttaa usein ihmisiä henkisesti rentoitumaan, joskin tällaiset ihmiset eivät voi tuntea sitä aikaisempien huonojen kokemuksien takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 13:52

Ymmärtämättömiä henkilöitä ovat. En minäkään tykkää lapsista ja olen sen myös kaikille kavereilleni kertonut - eivät ole tulleet kylään!