Huolestuttaako teitä jokapäiväiset lomautukset ja irtisanomiset

Tuntuu joka päivä että tiedotusvälineet haluavat saada 1000 ihmisen rajan rikottua. Onko muotia lomauttaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 20:02

huolestuttaa lähinnä muiden puolesta, itsellä onneksi turvattu työpaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 20:06

Tämä lienee nyt seurausta yleismaailmallisesta taantumasta ja lamasta. Saattaa jopa olla, että joku tai jotkut tahot käyttävät tilannetta hyväkseen ja lomauttavat / irtisanovat väkeä vaikka ei ehkä todellista tarvetta olisikaan ?
Tiedotusvälineet uutisoivat sen mitä työnantajat kertovat, ja käyväthän myös tiedotusvälineet yt-neuvotteluja väen vähentämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:08

Ei se varmaan ole muotia, kun ei ole kysyntää niin ei myöskään voida pitää tuhansia turhaan töissä. Monelle, varsinkin pienen firman pomolle, lomauttamiset ovat useasti erittäin kova pala.. Ei huolestuta kyllä tässä pärjätään joskun huonommin ja joskus paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 20:08

Enää ei saa devalvoida, pitää irtauttaa, lomauttaa tai irtisanoa.

Lähteet:
Helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:14

Kyllä minua ainakin huolestuttaa, itseni ja läheisteni puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:17

Kuten olen useaan otteeseen jo varoittanut, niin tämä on vasta alkua.Tänävuonna nähdään jotain mitä kukaan ei ole osannut vielä edes pelätä. Että suosittelen säästämään joka ikisen sentin mikä ikinä mahdollista.
Sitten sellainen asia,että jokainen yrittäjä kyllä työllistää ja pitää ihmisiä töissä,jos joku ostaa tuotteita, mutta kukaan ei työllistä ketään huvin vuoksi,ellei tuotteita osteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:20

Tää trendi on hyvin huolestuttava ja kaikki lomautukset on huono asia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:57

Kyllä huolestuttaa,on kamalaa,kun ihmiset jäävät ilman työtä,sehän vie pohjan koko elämältä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:01

Kyllä huolestuttaa ,toivottavasti ihmiset eivät nyt kuitenkaan lopeta kaikkea ostamista, ainakaan ne joilla ei hätää ,joten suosi kotimaista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:21

Lomautettiin viime viikolla. Ajattelin ettei tämä minua koske, kuuluisat viimeiset sanat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:27

Huolestuttaa, mutta toisaalta tiedän, että näin se on ennustettu käyvän. Mennään tosi syvälle ja sitten tilee paratiisi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:28

Toisaalta ajattelee että aina jotenkin pärjää. Kuitenkin juuri rahallisesti suurien "ostosten" jälkeen meinaa välillä iskee paniikki. Olisiko pitänyt nekin rahat säästää, jos kohta nykyinen vakipaikka on enää muisto vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 23:21

Omalta kohdalta ei irtisanominen huolestuta, kun se tapahtui jo edellisen laman kohdalla. Mutta huolettaa toisten puolesta. Ja lama senkun pahenee, mitä enemmän irtisanomisia tulee. Ostovoima vähenee ja kierre on valmis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 01:07

Silloin kun Voikkaata alettiin ajaa alas niin sanoin että tää on vasta jäävuoren huippu ja alkunylkyä! Kuinkas sitten asiat ovat edenneet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:56

Ei enää ole jo lomautettu,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 13:11

Ei henkilökohataisesti mutta muuten kyllä. Kyllä kait lomautuksille on perusteet olemassa eli tuotanto ei mene kaupaksi, paljon muuta ei ole tehtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 12:57

Kyllä itsekin tuon uhriksi joutuneena.
Milloinkahan ja minkälaisin haavoin tästä selvitäänkäänn?????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:23

Olispa joskus joku firma jonka optio/osingot jaettas sen perusteella miten se on toiminut työllistäjäna.
Mulle on yks lysti et jos joku saa vaikka 15millin optiot siksi että on palkannut 1000 uutta työntekijää. Antaisivat sille firmalle vaikka alennusta veroista...tai jotain millä toi maksetaan.

Mut kuulostaa aika lyhyt jänteiseltä ajattelulta arvottaa osaketta pistämällä porukkaa ulos.

Jotenkin noin suuret määrä ihmisiä kerralla lomauttavat firmat vaikuttavat aika huonoilta talouden hoitajilta. Niillähän on täytynyt olla sitten liikaa porukkaa siellä jo valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:30

Ei huolestuta henkilökohtaisesti. Olen sitä mieltä, että jokaisen täytyy tajuta, ettei oma ihmisarvo voi olla kiinni siitä onko töitä vai ei.