käyn ratsastaa tallill on hevonen joka yrittää purra, pelkään sitä. oon muuten ollut paljon hevoisien kanssa tekemisissä mitä teen

en tiedä mikä minuun on mennyt mutta pelkään sitä hevosta se tamma ei edes ole mikään pieni... ratsastaessa ihana mutta karsinassa........ : (

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 17:44

Auttaisko, jos vaikka laittaisit sen kiinni siksi aikaan, kun harjaat ja laitat varusteet päälle. Ja varmasti siellä tallilla joku myös auttaa sinua, jos rohkeasti pyydät apua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 17:44

Kai siellä tallilla on asiantuntevaa henkilökuntaa. Kysy heiltä, tai vaihda toiseen hevoseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 17:59

laita kuonokoppa sille :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 18:20

sanot suoraan tallin porukalle että se puree ja pyydät toista hevosta, pelkoa ei tarvi hävetä. jos luonne ei anna periksi niin vuokraat ritarihaarniskan, alkaa pollen hampaat tylsyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 18:51

Kierrä kaukaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 19:06

Jos se tykkää sinusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 19:41

Se varmaan haluaa osoittaa ,et mä olen tän tallin kunkku ja kun pelkäät se vaistoo sen, joten jos mahdollista ,pyydä jotain aikuista siihen sun kans ja ehkä se heppakin sit rauhotuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 19:36

minulla oli sama ongelma.. hevonen oli ratsastaettaessa ihana mutta karsinassa kun yritti laittaa satulan ja suitset niin alko puremaan. kerran puras sormesta todella kipeästi niin enpä sen jälkeen sillä ratsastanu 0_o muutenki tallin isoin hevonen niin kerta riitti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:23

Jos hevonen käyttäytyy noin, se yrittää kertoa sinulle jotain. Ehkä kannattaisi ottaa se ihan kunnolla asiaksi ja keskustella siellä tallilla mitä on tehtävissä.
Minulla on itselläni kani, joka on tooosi paljon pienempi kuin hevonen, mutta se käyttäytyy noin vain silloin kun se ei kerta kaikkiaan halua tulla häirityksi vaan haluaa olla rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:19

Siis onko kyse puremisesta vai näykkimisestä? Näykkiminen on huono tapa jonka saa kitkettyä jossaan vaiheessa, mutta jos hevonen puree, siis on vihainen, ottaa kiinni kunnolla hampaiillaan ja ravistelee, sellaisen hevosen varustamiseen et tarvitse puuttua. Henkilökunta on sitä varten olemassa.