Makkaransyönti?

Voiko makkaraa syödä jatkuvasti esim. joka päivä yhden lenkin? Onko haittavaikutuksia?

Avainsanat: makkara määrä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 15:38

osta pidempi vyö, tai mieluummin henkselit, niin sit ei ahdista vaikka kuinka ahmisit makkaraa ... voi olla että jäät jotain vitamiineja ja muuta välttämätöntä paitsi, jos pelkkää makkaraa mussutat

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 15:38

Makkara on haitallista. Ja pahasti yhteen liittyy aina juomapuoli. Uskoisin sen huomaavan heti myös kehostakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:41

”Kaikkihan meistä on syöny makkaraa. Mutta kuka meistä on syöny ylikypsää Tapolaa?”
~Matti Nykänen~

...........riippuu lenkin koosta, liikakiloja voi kertyä makkaran syömisestä, paitsi on kevytmakkaroita ja kasvismakkaroita ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:41

Makkara on hyvää ja syön sitä joskus,varsinkin lenkkiä,mut siitä kyllä saa helposti lisäkiloja,mikä ei tietenkään ole hyväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:52

Haittavaikutus näkyy varmaa pöksyjen koossa ennen kuin sydäntautina. Tosin makkaroissakin on melko paljon eroja, joissain on lihapitoisuus lähes 90% ja näissä euron paketeissa jopa alle 20% ja samoin on rasvapitoisuuskin vaihtelee melkoisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:56

Pitipäs sattua. Söin juuri juustouunimakkaraa. Isäntä laittaa yleensä siihen silmänlumeeksi omenasiivuja noin niinkuin vihannekseksi. Tällä kertaa en löytänyt yhtään omenaa.

Eiköhän makkaraa ole meillä tarjolla vasta ensi kuussa uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 16:06

Kyllä se hyvää on, mutta ei kovin suositeltavaa terveydelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 16:15

Ei kai sistä nyt ihan jatkuvalla syötöllä kannata syödä, ihan vain tarveyttä ajatellen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 16:36

jos on rahaa ostaa kerran viikossa uudet isommat pöksyt niin siitä vain ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 16:37

kyl sitä varmaan voi jos kuluttaa koko ajan ne pois :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 17:11

Varmasti on haittavaikutuksia. Ei ne heti näy. Rasvaa kerääntyy elimistöösi, ja lihot. Et pysty liikkumaan niin paljoa, mitä sen kuluttamiseen tarvitset. Olettaen, että syöt muutakin, kuin sen lenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 17:42

Kyllä sitä voi syödä kohduudella kuten kaikkia muitakin ruokia, mutta en kyllä ihan niinku että elääkseen pitää syödä, porkkana olis lenkin jälkeen hyvä jos tuimii niin ota vaan vähän makkaraa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 18:31

En kyl lähtis sitä syömään pääruokana, päivästä toiseen, mut joskus nuotiolla on kyllä hyvää, no silloinkin kohtuudella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 18:37

syö vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:20

Nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:20

meillä on aina makkaraa jääkaapis..ja sitä menee kun isäntä syö joka päivä ja yölläkin käy syömässä. isäntä on siunattu laihuudella syököön vaikka mitä ni ei se lihoo. itse en niin useasti syö, mutta silloin joskus kun syön niin syön sitä vaniljarahkan kera, nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 13:03

En ole makkaraexpertti jotan huono vastaaja. meillä ei osteta lenkkimakkaraa koskaan. Siskonmakkaroista laitan jsokus arkenä keittoa ja leikkelemakkaraa on aamiaisleivän päällä.
Jos syö yhden HK:n bleun per pv, luulisin että alkaa näkyä vyörätöllä ajan myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 22:20

Kyllä on makkaraa tääläkin joka päivä kaapissa. Ei se kai kaikista ruuista sitä terveellisintä oo, mutta onkai paljon muitakin epäterveellisempää kuin mitä noista ruuista tulee. Joillekin se tekee niitä liikakiloja mutta syövät senkin uhalla. Kunnon grillikäyrää ei tietysti mikään voita :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:20

Luulisi siihen kyllästyvän melko pian. :P