Miten eri tavoin viisaudenhampaat voidaan poistaa, ja koskeeko se?

Avainsanat: hammaslääkärikammo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 15:13

Minulla on poistettu sekä leikkaamalla, että tavallisesti puudutuksessa vetämällä. Leikkauksessa minua jännitti ja se teki siitä epämukavaa, mutta ei se juurikaan sattunut. Tosin taas vuosi sitten , kun vetämällä poistettiin yksi hammas, niin lääkäri ei uskonut kun sanoin, ettei puudutusaine ole vaikuttanut. Veti vaan hammasta pois ja sattui niin paljon, että kun pääsin hammaslääkärin oveta ulos niin itku tuli. Ja seuraavana päivänä poski oli mustana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 15:09

multa ne aikoinaa yksinkertaisesti vedettiin pois, ei puudutettuna sen kummosempaa ollut, toisilla kuulemma ne juuret voi olla aika kimurantteja ja poisto leikkaamallakin voi tulla tarpeelliseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:34

Alkuun kannatta odotella normaalia poisottoa. Sitten vaikeampaa tapaa. Mulla on kummastakin kokemusta. Ensin lähti ihan kevyesti. Toinen pala palalta. Ja viimeiset 2 leikkaamalla. rIIPPUU PALJON HAMPAAN RAKENTEESTA MM.ONKO SE SUORA VAI VINOON KASVANUT. mUTTA KAIKKEEN SAAT VASTAUKSE KUN HAMMASLÄÄKÄRISI OTTAA RTG-KUVAT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:57

Minulta aikoinaan poistettiin vetämällä,ei koskenut yhtään,kun puudutus oli päällä.Nykyään ne kuulema leikataan.Ei hammaslääkäriä nykypäivänä tarvitse pelätä.hänelle voi kertoa pelostaan varmaan ottavat sen huomioon.Pelotonta matkaa hammaslääkärille.T.kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 16:00

minulla sattui olemaan sellaset kippurajuuret, juurakko täytyi ensin hajottaa ja sen jälkeen nyppiä palaset pois yks kerrallaan, aika mieliinpainuva kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 16:09

Kyllä hammaslääkäri sen tekee ja saattaa sattua pikkuisen, kuin hyvän piikin on ensin tuikannu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 17:13

Jos on kovakin 'hammaslääkäripelko', niin tämä toimenpide voidaan tehdä myös nukutuksessa, mutta yleensä silloin siinä se oma kukkaro ohenee...

Yleisimmät tavat kuitenkin nuo puuduttamalla tehdyt poistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 17:23

Itseltäni poistettiin kolme ilman puudutusta, lähtivät helpolla, eikä sattunut. Neljäs otettiin puudutuksen jälkeen neljässä osassa. Oli syvällä ja tiukassa. Hammaslääkäriltä hiki vaan valui, kun kiskoi. Kesti aika kauan saada se pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 18:40

Minulla on vieläkin yksi.Puudutus estää kivun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 19:35

Minulla viimeinen viisaudenhammas saa kyytiä maaliskuussa. En pidä puudutuspiikeistä, mutta eipähän satu. Toisilta lähtee helpommin ja toisilta ei, riippuu siitä millaiset juuret on. Minulla tuon hampaan pitäisi rtg-kuvan perusteella irrota helposti, ei ole kiemurat juuret.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 19:48

Multa leikattiin puudutuksessa. Olivat kasvaneet alhaalla leukaluun suuntaisesti ja ylhäällä olisivat tulleet poskesta läpi.
Kohtalaisen kivuttomasti ne saatiin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:12

mulla puudutettiin monta kertaa kun pyysin (tietysti maksoin ylimääräiset puudutusaineet) mutta silti se tuntui kuin olisi se hammas takaraivosta saakka revitty. rutinaa kuului ja siihenkään ei auttanut vaikka kuinka yritin kuunnella hammaslääkäreiden juttuja heidän avio-ongelmistaan.

Lisätty: 15.01.2009 - 22:13

mullahan on se hamppilääkärikammotus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:19

Minulta on poistettu kaksi eikä se sattunut. Pitää vain muistaa huolehtia hyvin suuhygieniasta. :)