Miten lasken keski-iän?

Avainsanat: ikä vanhus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 12:49

Mie ajattelin.heh..et josko ihmisen ikä ois suurinpiirtein 80 oisko toi yleisin kuollin ikä? ja se puolix =40v.. no meitin suku tosi lyhy ikästä n 75 v niin miul se ol jo aikoi sit ja nyt 50plus, niin täytyykin ruvet kiirehtiin, et ehtii kokemaan ja näkemään tätä elämää..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 12:26

Vuodet jaettuna käyttökilometreilla. Niinhän sitä sanotaan ettei se ikä mutta ne kilometrit :).

Lähteet:
Huuhaa tietoutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 12:38

Samalla tavalla, kuin todistuksesi keskiarvon. Pistät ihmisten vuodet yhteen, ja jaat sen ihmisten määrällä. Näin minä lasken. Tiedä häntä onko oikein. Huono matikkapää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 12:52

Tarkoitatko milloin olet itse keski-iässä? Muutenhan kaikki keskiarvot lasketaan niin että esim. 40+40+60+60=200/4=50. Summa jaetaan sillä lukumäärällä kuinka monesta se on muodostunut, esimerkissä neljällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 14:24

keski ikä on silloin kun alat olla "kypsä" ja vähän hikoiluttaakin jo:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 15:28

Keskiarvojakin on monenlaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 16:21

itte sanoisin että 50 vuotiaana. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:09

Jos ajatellaan, että ihminen keskimäärin elää 80-vuotiaaksi niin silloinhan keski-ikä olisi 40. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 10:41

noin aikuisiän puolivälin jälkeen alkaa keski-ikä, siis siellä 50-kympin jälkeen, tällä olen lohduttanut itseäni