Oletko taika uskoinen?

itse syljen 3 kert, kun mustakissa juoksee kadun yli, enkä kulje tikkaiden alitse..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 11:30

No täällä on toinen, joka sylkee olan yli..salaa yritän... Joskus autolla ajaessa ikkuna auki on sit lentäny omalle naamalle. Musta kissa kyllä säikäyttää. Ehkäpä se on lapsuudesta opittu tapa joka on vaan jäänyt. Vanhaan aikaan taikauskoa oli enemmänkin.

Kysyjän kommentti

Ihkuu kiva ,et löytyy meittiikii jotka tälee ilosesti hömpsii..!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 11:20

en ole taikauskoinen.

-- Taikauskolla viitataan käsityksiin, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämää ohjaavia yliluonnollisia voimia tai olentoja voidaan hallita tai niihin voidaan vaikuttaa tiettyjä toimenpiteitä suorittamalla. Näitä toimenpiteitä ovat muun muassa rukoileminen, loitsuaminen ja kiroaminen. ---
www.skepsis.fi/ihmeellinen/t...ausko.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 11:31

En ole yhtään taikauskoinen. Lapsena olin kun aikuiset aina vouhotti mustasta kissasta, tikkaiden alittamisesta ja 13:sta päivästä jos se oli perjantai. Aikuisena sitten huomasin, että humpuukia kaikki tyynni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 11:32

En ole taikauskoinen.Kuljen aina tikkaiden ali.Musta kissa voi juostarauhassa,13 päivä saa olla perjantaina,olen yöpynyt huoneessa 13,Kerran vesi hanakin aukesi itsestään ,kun tutkin sen siihen olitullut vika,hana oli kulunut loppuun,siksi se rupesi vuotamaan omia aikojaan.Kaikille tapauksille on löytynyt luonnollinen selitys.Olen aina tutkinut asian jos se tuntuu oudolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 11:37

En ole taikauskoinen, lapsuudessani kuulin myös mustasta kissasta jne. Jatkuvasti saisin olla räkimässä kun naapurin katti tulee kadun yli meille aamupalalle tonkittuaan kukkapenkkini ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 12:14

uskon kyllä loitsuihin ja tietyihin tapoihin,mustst kissat,, 13,tikkaat jne. toimivat varmasti pahan asian enteinä jos sattuu niihin uskomaan,niin sanottuina isensä toteuttavina ennustuksina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 12:37

Täällä kanarialla ei ehtis paljo muuta tekeekään ,kuin syljeksimään olkien yli, sillä mustia kissoja riittää joka nurkalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 14:06

Enpä ole millään tapaa taikauskoinen. En usko ennsutuksiin eikä muuhun vastaavaan hömppään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 14:21

en yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 14:37

eipä ole moinen tauti tarttunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 14:51

Taikausko ei ole minua varten. Pidän sitä katoavana kansaperinteenä ajalta, jolloin oppimatonta kansaa yritettiin hallita pelolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:01

Enpä juurikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 16:18

en oikeastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 18:48

en, syljen kyllä kun musta kissa menee tien yli, enkä kulje tikapuiden ali, muuten en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:05

En ole taikauskoinen. En tosin kulje tikkaiden ali silti. En halua mitään roinaa niskaani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:41

en oo oikeestaan yhtää,joskus kun sanoo jotai koputan puiseen pöytään,mut en muuten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:52

"Taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan."

ei tosiaan ole minun juttujani, ei alkuunkaan