Kaikille varmaan sattuu kommelluksia, matkoillakin. Olisi mukavaa kuulla mitä sinulle on sattunut?

Itselle on sattunut kaikenlaista pientä...naurattaa vieläkin, mut aina on menty etteenpäin hymyssä suin.

Avainsanat: matka kommellus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 11:21

Laitoin ruokaa Lanzarotella ja lähetin mieheni ostamaan kananmunia. Ajattelin, että kyllä mies hyllystä hoksaa munakennot enkä laittanut edes muistilappuun munaa tarkoittavaa espanjankielistä sanaa.

No, eihän mies hoksannut hyllystä kananmunia. Hän yritti elekieltä ja pyöritti sormeaan ilmassa. Sitten hän sanoi: "kot, kot, kot". Kauppias katsoi ihmeissään, mutta sitten riemastui ja heilutti kyynärvarsia kuin tiputanssissa ja kyykistyen hoki:kvaak, kvaak, kvaak...

Siitä kaupasta saimme aina siitä lähtien jotain ylimääräistä maksutta; limpsapullon tai muuta pientä ja ohimennessämme kauppias aina vilkutti ja nauroi.

Kysyjän kommentti

Kiitos kivasta kokemuksesta jonka jaoit meidän kanssa. Tilanteen kuvauksesi sai minut nauramaan.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 09:47

Hanian Limnoupolisin vesipuistossa erehdyin menemään miestenvessaan. Ei onneksi miehiä sinne tullut. Siellä oli vielä täyslasiovet vessoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 09:47

Englannissa letokentällä väärään bussiin meno.Onneksi joku lento kaveri tuli sanomaan ,se menee aivan väärään suuntaan,sitten sekin matka meni hyvin,Onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 09:50

Kyproksella olin unissani kävellyt Hotellin saman käytävän melkein toiseen päätyyn, mennyt jonkin huoneeseen(huom ovi oli ollut auki et ei lukossa), kävin siel wc:ssä ja vessasta poistuessani heräsin kun kasvojeni edessä oli kookas mies aivan ihmeissään!
Olin shokissa herätessäni enkä tajunnut et olin unissani kävellyt toisten huoneeseen..
niin tämän miehen vaimo nukkui ihan rauhassa...onneksi sillä olin unissaan kävellyt ja pelkät alushousut jalassa!!!
Apua, toi on kaikkein kamalinta mitä voi tapahtua.
Onneksi tuolla huoneessa ei ollut mitään kriminaaliporukkaa, se oli minun onni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:10

Itselleni ei ole käynyt mutta miehelleni, olimme Romaniassa-81 talvella ja mieheni kurkku kipeytyi ja hän lähti lähikaupasta kurkkupastilleja hakemaan elekieltä joutui kaupassa käyttämään ja kirjaimet olivat outoja tuli huoneeseen 10 vihreäraitaisen pussin kanssa, pyysin annapa minullekin ,nolona näytti niitä 10 pippuripussia. Samassa seurueessa oli vanhempi mies joka kostean illan jälkeen lähti hakemaan korjaussarjaa , pulloja oli vierekkäin paljon otti 4 ruskeaa olut pulloa teksti kun oli vierasta avasi huoneessaan , veti pitkät hörpyt ruokaöljyä, papparaista ei sinä päivänä näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:10

Eipä ole sattunut mitään kommelluksia vaikka erilaisia matkoja on tullut tehtyä vuosikymmenien varrella , siis muitakin kuin lomavalmisreissuja.
Ylipäätään en ole "kommellustaipuvainen" ihminen, liittyy ehkä tarkkaan luonteeseeni.

Lisätty: 15.01.2009 - 14:09

Tunnen henkilöitä joille tuntuu sattuvan ja tapahtuvan aika usein, myös noloja sattumuksia!
Olen toiminut myös matkanjohtaja harrastusryhmien matkoilla ja sielläkin on joku onnistunut aikaansaamaan jotain melko odottamatonta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:35

Oi Ahmat miten olen kade! minulle sattuu ja tapahtuu aina kaiken laista ja joka paikas! tässä viimeisin ,viimekesästä ,vaiko ed, Oltiin mieheni kanssa Keski-suomessa Karstulassa ja siellä on sellainen paikka kuin VANHAT VEHKEET, on kaikkea ihanaa, esim.vanha n.50 luv.kampaamo, autoja ,esineitä ja oikea vanhan ajan putkakin, siinä sit lueskelin vanhan poliisisedän tarinoita ja päätin kurkata ohimennen sitä putkaa jossa iso paksu ovi ja pieni ovisilmä,justiin kun sinne olin kurkkaamas, alkoi kova huuto.."Päästäkää mut pois, mittään en o tehny..apuaa"Minä hyppäsin metrin ilmaan jaaloin kirkumaan niiin paljon,kuin ääntä läx ja juoksin ulko-ovea kohden minkä kintuistan pääsin, mieheni tuli ovel jo vastaan(,olin yksin siinä kohaan silloin) Ihmeisään mitä mä huudan, siin sopersin , et hae ÄKKIÄ henkilökuntaa, tuonne putkaan on jääny joku ihminen..hän sanoi ,et näytäppä se putka ,ja taas se huuto alko..no nauhaltahan se..voitte kyl uskoa, kun immeisiä tuli minua vastaan, niin jotenkin heillä ja henk.kunnal kumma virne naamal ...nyt naurattaa,mut silloin olin oikeesti saada slaakin...tärisin 15m ku havanlehti...seuravana päivänä, kun paikallises kaupas kävin, tuli tuon kyseisen paikan isäntäkin siihen kauppaan ja minut nähdesäin läx äkiä hyllyjen väliin..tie sit mix...jotenkin olin tuttu näky kait..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 13:06

Tapahtui kerran lentokoneesa. Olin kymmenen vuotias, ja minulla alkoi nälkä hiukoa. Otin kassistani pussillisen dumle karkkeja. Tiputin sen vahingossa ja samalla lentoemäntä potkaisi sitä. Menin poimimaan niitä, ja kun olin poiminut kaikki, kaksi pikkulasta juoksi minua päin ja kompastuimme lattialle juuri siihen kohtaan missä lentoemäntä putsasi jonkun kaatunutta juomaa. Aika huono tuuri.... kaikki näkijät nauroivat mutta ihan hauskaa se olikin :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:11

Venetsiassa markka-aikaan: tuolloin vain 100-kiloisena istuin tyrskyssä (johonkin lasisaareen matkalla) gondolin puupenkin pirstaksi. Gondolieeri peri Pyh. Markuksen torin "veneparkkipaikalla" kaikki 3-henkisen seurueen käteisvarat, 3000 mk, ikään kuin olisi tiennyt valuuttavarantomme. Onneksi oli sielläkin jo tuolloin pankkiautomaatti. Oikeastaan olisi ollut poliisiasia, mutta hämmennyksissä ei tajunnut, että eihän sen koko "kondomin" hintaa olisi tarvinnut maksaa... onneksi on ko. signorista valokuva; menen sinne vielä ja...

Lähteet:
Valokuva-albumi 1993

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:32

Häpeäkseni minun pitää tunnustaa, että pakkauskiireen keskellä yritin tunkea tavarani sopivasta kahteen matkalaukkuun, toinen ruumaan ja toinen koneeseen, ettei tulisi ylipainoa. Jotenkin vain yksi konjakkipullo jäi yli ja se sitten loppuhässäkässä sopi käsipakaasiin vielä yhteen nurkkaan. Enkä asiaa sen kummemmin ajatellut ennen kuin Espanjan tullissa kun setä hymyili nätisti ja kysyi hihnalta tulevan käsitavaran yläpuolelta: "Liguid??" johon minä häkeltyneenä - ei voi olla totta, minä älypää laitoin sen pullon sinne. Siinä sitten heitettiin "halpa" konjakkituliainen roskiin ja ostettiin "kallis" parin metrin päästä lentokentän kaupasta tilalle. Arvaa harmittiko ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:58

Ekan kerran lentokoneessa ja kun kone laskeutui ja oli tyhjä matkustajista; stuertti tuli ovelle ja nosti peukalonsa ylös merkiksi, että koneen saa tulla siivoamaan niin minähän heti sille omaa peukkuani nostamaan, että hengissä ollaan ja maan kamaralla. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 21:14

Olin Kreikassa vuokraamassa mopoa ja maksoin vuokran normaalisti käteisellä. Vuokraaja tarkasti setelien alkuperän vesileimoja tiiraamalla keskellä katua. Nolotti kovasti, josko hän epäilee rahojani epäaidoiksi, vaikka ne oli nostettu pankista reissuun lähdettäessä. Onneksi vuokraaja nyökytteli hyväksyvästi, setelit olivat aitoja. Nolotti vaan se suurielkeinen tiirailu.