Lisääkö tieto tuskaa?

Lisääntyykö tuska tiedon lisääntymisen myötä? Nykyisin tulee tietoa joka tuutista jatkuvasti.

Avainsanat: tieto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 00:59

Koska tietoa tulee paljon, on vaikea erottaa oikea tieto väärästä ja tarpeellinen tieto tarpeettomasta. Siinä saa vähän aivosoluja ja harkintaa käytää, mutta eipä se juuri tuskalliseksi tee.

Tietoa on niin paljon, että joskus tarpeellinenkin tieto valuu pois kuin vesi hanhen selästä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 00:54

tää tieto lisäs tuskaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 01:21

ristiriitainen tieto saattaa olla tuskastuttavaa, teettää paljon lisätöitä selvitellä miten asian laita (aikuisten) oikeesti on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 05:38

Sanoisin ,et kyllä, tietenkin riippuen asiasta..esim.sairauden kuuleminen...ja jos erittäin vakava sellainen, niin sen tieto kyllä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 06:40

Kyllä se usein lisää henkilökohtaisissa asioissa, joskus ajattelee että olisi ollut parempi ettei tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 08:17

Mielestäni tieto lisää tuskaa,mitä ei tiedä,sitä ei myöskään tarvii surra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 09:08

Kyllähän se näin on että joskus tieto lisää todella tuskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:19

Riippuu henkilöstä. Ei lisää tervejärkiselle ihmiselle tuskaa. Tiedoksi saatetaan nimittää ihan mitä vaan hömpää, joku uskoo vaikka wikiin.
Normaalisti kyllä tieto lisää tiedonjanoa.

Lisätty: 15.01.2009 - 14:17

Luotettavimpana tietona pidän kirjatietoa. Ja sellaista johon on viitetiedot annettu. Netti on täynnä väärää tietoa, sehän on usein jonkun henkilön mielipide, olettamus tms. Kaikkea mahdoollista maan ja taivan väliltä ei edes tarvitse tietää, riittä kun on suhteellisen laakja-alaisesti kiinnostunut asioista.

Lähteet:
tarpeellinen tieto tarpeeton "tieto"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:25

jos mietitään esim tiedon "tulvaa" niin pitää paikkansa>ihminen ei pysty poimimaan oikeaa tietoa kovinkaan helposti
koulussa opittava tieto aina hyvästä>opiskelu kannattaa aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 12:12

Läheisiin liittyvä tieto lisää tuskaa, jos se on ikävää tietoa. Mutta tieto jota tuolta eri tuuteista tulee, ei lisää tuskaa. Sieltä voi valita parhaat päältä, ja suodattaa vain sen aidon oikean hyvän tiedon. Voi käyttää sitä kuuluisaa valikoivaa kuuloa, tai kulkea vaaleanpunaiset lasit silmillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 14:19

ei anakaan minulla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 15:08

toisinaan tieto lisää tuskaa, on níin asiasta kiinni tämä homma ainakin minu kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:20

kyllä se lisää tuskaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 23:03

Ihan varmasti tieto lisää tuskaa. Mitä vähemmän tiedät, sitä onnellisempi olet. Tri häslärin fakta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:33

Kyllä tieto lisää tuskaa,siitä ei pääse mihinkään.Mutta ei siitäkään,ettätietämättömyys synnyttää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:49

Totta maar; tietämättömyys voi olla autuasta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 00:46

-Tietämisen tuskast´pois, kaikk´ääretön tyhjyys olkoon.
(Kivi)

Lähteet:
Äidinkielen opettajani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 03:23

Ainakin jos yrität muistaa sen kaiken oppimasi, saat tuskallisen päänsäryn.