Mikä auttaisi keskittymään ja lukemaan tylsää kirjaa joka ei kiinnosta tippaakaan?

Koulun takia pitää lukee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 20:09

Ota hyvää syötävää viereen, hiljainen ympäristö ja unohda kaikki muut asiat. Ei ole mitään kiinnostavampaa kuin edessäsi oleva kirja ja sen tarina. Yritä kuvitella mielessäsi kirjan sanat kuvina ja anna tarinan viedä. Älä lue väsyneenä äläkä liian pitkää pätkää kerrallaan. Kaikki kirjat ovat lukemisen arvoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 20:09

musiikki ja mielikuvitus tai lue se takaperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 20:11

Lue hitaasti ja jos sivulta ei jää mitään mieleen lue koko sivu uudelleen. Jos vieläkään ei jää mitään mieleen on kirja sinulle liian tylsä tai olet liian väsynyt. Mene nukkumaan ja yritä virkeämpänä uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.01.2009 - 20:14

Minä joka luen neljäkin kirjaa viikossa (joskus) en osaa tuohon vastata. Meinaa jäädä lukematta itsellänikin, jos on tylsä. Ajan kanssa olen niistä selviytynyt. Kaikkein pisin aika mikä on mennyt yhden kirjan lukemiseen on muutama vuosi, oli niin takkuista tekstiä. Mutta yritä sitä herkutteluhetkeä lukemisen yhteydessä, ehkä se auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 20:55

Jos se on tylsä niin miksi pitää yrittää väkisin lukea ? Etsi mielenkiintoisempi kirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 21:03

vaihda kirjaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 22:41

Koulun takia ei pidä lukea! Koulu ei tarvitse sinun lukemistasi, ei vähääkään! Sinä tarvitset kouluoppeja tulevassa elämässäsi ja siksi siellä luetaan ,joskus jopa sellaisia asioita ,joita et vielä ymmärrä tarvitsevasi.
Mitä enemmän kaikki maailman lapset lukisi,opiskelisi, ja sivistyisi sitä paremmaksi ja vähemmän raa'aksi tämä maailma muodostuu.
Joten suosittelen miettimään kaikessa opiskelussa myös sitä sisältöä tekstistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 23:53

sun pitää keksiä joku palkinto itsellesi sen jälkeen kun olet lukenut kirjan, elokuvissa käynti, ulos syömään, jotain mistä tykkäät.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:34

Miksi tylsää kirjaa täytyisi edes lukea?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:37

Etsi pääkohdat ja alleviivaa ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 20:35

Mulla on sama ongelma,että kouluun pitää lukee joku kirja ja se on pakko lukea ja tehdä kirja-esitelmä,itelläkin on melko tylsä kirja,mut kun saa juonesta kiinni,niin eiköhän se ala kiinostamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:41

keskity siihen, sulje häiriötekijät pois ja keskity vain sen kirjan lukemiseen (useimmiten alle varttitunnin se on vienyt sinut mukanaan, jos ei sitten se on tosi tylsä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 13:34

hyvä musiikki