Miten aloitat keskustelun?

Miten aloitat keskustelun tuntemattoman kanssa? Onko sinulla vakio aloituslause vai teetkö jotain muita erikoisia temppuja?

Avainsanat: keskustelu aloitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 19:31

Hei, saanko kysyä neuvoa.... tai anteeksi, että vaivaan, mutta missä on...

Kaupassa on helppo jutella kaupan tuotteista ja hinnoista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.01.2009 - 19:22

sanon no......no....no

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 19:27

Sähköposti avaus yleensä: Moro / Hei.
Jos kysyn vaikka tietä kadulla niin yleensä: Moi, tiedätkö ...
Mikäli kyseessä on vanhempi henkilö teitittelen aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 19:32

"Haluan aloittaa kanssasi keskustelun, sopiiko?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 19:44

Riippuu aikapaljon tilanteesta, ystävällisesti aina, silmiin katsoen. sanat valitaan tilanteen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 20:02

Jos kysyn, niin "Anteeksi ,että häiritsen "ja "tutuille moi" vieraille " hei ,mten on päiväsi mennyt" Niin ja tietenkin esittelen itseni kädestä pitäen ensin...myös tutuja tervehdin kädestä tai halaten, ja siitä se rupattelu alkaa..aina, kun olen niin puhelias..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 22:51

Nykyään se usein aloitetaan puhelimessa ja minua häiritsee suunnattomasti sellainen tapa ihmisillä, että he olettavat toisen olevan aina valmiina keskustelemaan heidän kanssaan,kun he kerran soittavat.
Minä todella toivon ,että ihmiset kysyisivät: Hei, pystytkö keskustelemaan nyt vai soitetaanko myöhemmin? Se on kohteliasta,eikä itse joudu sitten sanomaan ,että anteeksi ,mutta en juuri nyt voi keskustella kanssasi .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 00:26

yleensä riitaa haastamatta, tilannearvion mukaan jontensakin kohteliaasti, ei standardoitua mallia eikä vakio sanoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:37

-anteeksi, että häiritsen. puhelimella jos soitan jollekkin tutulle sanon -"ryppy" ( siis tietty oman nimen kerron) täällä heips en kai häirinnyt/häiritse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:47

Yleensä, jostain asiasta mikä sattuu olemaan sillä hetkellä aktuelli. Vallitseva sää on usein sellaien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:45

Vaieten ja tuijottaen vastapeluria altakulmain, ainakin ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:15

Riippuu niin paljon tilanteesta, mutta yleensä tervehtimällä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:54

korrektisti, niinkuin vanhalle herralle sopii, ei mitään vakiofraaseja vaan tilanteeseen sopivaa elävää kielenkäyttöä