Saako lentokoneen käsimatkatavaroissa olla pillimehu? Entä kuorimaveitsi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 16:50

pillimehu saa olla jos se mahtuu siihen litran mingippiin jossa on kaikki nesteet
kuorimaveitsi ei saa olla käsitavaroissa mukana

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 17:06

Mä en nyt ol ihan varma tost, et saaks ol pillimehua, kuin ihan muistelen et ei, mut kannattaa tietty tarkastaa lentokentältä tai netist, mut toi kuorimaveitsi ei saa ol matkatavarois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:08

juu elikkäs näin juuri kuten Vähäviisas kertoi.
Vaarallisia, esim. teräviä, esineitä ei saa pakata käsimatkatavaroihin.
Yhden henkilön nestepakkausten tulee mahtua yhteen enintään litran suuruiseen muovipussiin, joka on läpinäkyvä ja uudelleensuljettava (esim. Minigrip)

Lähteet:
www.finnmatkat.fi/35940/1686...katavarat/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:09

Mehu voi olla mutta veitsi ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:23

veitset matkalaukkuun ja ruumaan. Luulisin, että pillimehu menee käsitavaroissa. Itselläni unohtui meikit käsimatkatavaroihin ja siellä oli voiteita ja muotoiluvaahtoa.. kaikki meni roskiin, jotta kannattaa okka tarkkana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:40

Lapsenlapsellani oli koulupenaaliin unohtuneet sakset, pyöreäkärkiset ja tylsät. Ne takavarikoitiin. Otettiin opiksemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:41

Eihän nyt veitsiä saa olla. Mutta esim. appelsiiniin voi vetää halkaisut jo kotona joten en ymmärrä mihin sitä kuorimaveistä edes tarvitaa? Tuskin kukaan kuitenkaan aikoo valmistaa perunamuusia lennolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 18:06

yhteensä litra nesteitä, max pakkaus 100 ml, jos mahtuu nähin rajoihin pillimehu on sallittu, kaikennäköiset teräaseet on kielletty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:28

Saa kyllä kun ostaa sen mehun kentän myymälöistä. Veitset ja muut teräaseet ehdottomasti ei. (mitä niillä muuten tekee lentokoneessa?)

Lisätty: 15.01.2009 - 14:22

Uskomattomia tavaroita ihmiset väittävät tarvitsevansa lennolla kuten esim. kynsilakkaa ja lakanpositoainetta, kynsisakset jne!! Jotenkni epämiellyttävää jos joku vieressä istuva alkaa leikkaa¨maan varpaankynsiä! Ovat tosi tarkkoja ja hyvä on. Mehuakuinvoi ostaa koneesta. Joku tietysti sanoo sen olevan kallista mutta jos on varaa ostaa lentolippu, kyllä se mehukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 20:54

Saa pillimehun viedä, jos se mahtuu litran minigrippiin ja sen ilmoitat tarkastuksessa. Tarkastuksen jälkeen kentältä ostetut juomat saa viedä koneeseen. Veitsiä ei milloinkaan.
Hammastahnatuubi minulla oli epähuomiossa mennyt käsimatkatavaroihin ja en siitä maininut tarkastuksessa, niin jäin kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 11:22

Mehu saa olla mutta veittä en suosittelisi viemään ne aina tarkistaavat metalli tunnistimella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:43

Teräaseita ei saa olla käsimatkatavaroissa.