mitä on työpolitiikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 11:23

osa yhteiskuntapolitiikkaa

________

Yhteiskuntapolitiikka tarkoittaa toimia, joilla pyritään järjestämään yhteiskunnallisia oloja sekä tieteenalaa. Oppiaineena yhteiskuntapolitiikka on sosiaalipolitiikan laajempi käsite ja kuuluu yhteiskuntatieteisiin. Opinnoissa tutkitaan yhteiskunnan tilaa, kehitystä ja muutosta sekä etsitään keinoja edistää hyvinvointia ja lievittää sosiaalisia ongelmia. Koulutuksen suuntautumisvaihtoehtoja ovat muun muassa sosiaalipolitiikka, työpolitiikka, kulttuuripolitiikka, kestävä kehitys, ympäristöpolitiikka ja kaupunkitutkimus. Suomessa yhteiskuntapolitiikkaa pääaineena voi opiskella yliopistoissa Joensuussa, Jyväskylässä ja Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 11:30

Työpolitiikka,sillä pidetään työntekijän ansiot mahdollisimman alhaalla.Muutetaan eläke edut mitättömiksi.Kyykytetään työntekijöitä tullen mennen,ja viskataan ne lopuksi pihalle yrityksistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 13:35

Se on ainakin eräänlaista suhdannepolitiikkaa. Silloin kun on vaikeata saada työntekijöitä, työnantaja keksii erilaisia porkkanoita. Tilanteet elävät sen mukaan mikä tilanne kulloinkin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 13:55

Sitä että saa ihmiset (äänestäjät) uskomaan silkkaa paskapuhetta. Se on taito joka löytyy noin 200:lta suomalaiselta tällä helkellä.