Mistä tietää että kissan synnytys on lähellä?

Kissani on siis viimeisillään mutta onko jotain millä näkyisi että on aika?
Pesä on rakennettu jossa ajoittain käy nukkumassa...seuraa joka paikkaan..ja syö kuin ei olisi ruokaa ennen nähnykkään...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 20:47

Kissatkin ovat persoonia, mutta omilla kissoillani ilmennyt siten, että etsii ihmisen seuraa, ja kyhnää sohvalla, kehrää, tms, ikään kuin hakis ihmiseltä apua (nää kaupunkilaiskissat ainakin), 'jot auta mua nyt, koht tapahtuu jotain, enkä oikein tie mitä'. Kannattaa rakentaa ns. pesä jo valmiiks hyvissä ajoin poikivalle kissalle myös, jot tuntee olonsa turvatuksi...

Lisätty: 13.01.2009 - 20:58

Ja hyvä myös rauhoitella emoa silittämällä ja juttelemalla rauhallisella äänellä ja antaa sille omaa aikaansa.

Lähteet:
monet kissapentueet, synnytykset ja omat elvytyksetkin antaneena joillekin poikasist

Kysyjän kommentti

kiitti hyvistä neuvoista :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 20:44

läähättää.. on selvästi kipuja ja etsii "pesää" minne synnyttää. Lämpö on noussut ja kaikenkaikkiaan levoton

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 21:41

Kissa alkaa etsiä pesäpaikkaa ja nisät ovat turvoksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 23:53

Etsii pesäpaikkaa ja lopulta löydettyään katoo sinne synnyttämään ja yrittää pitää sen salassa.