Miksi sauna pitää lämmittää ennen kuin sinne voi mennä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 18:47

Ei tarvitse välttämättä lämmittää saunaa voi sinne muutenkin mennä, senkun suikahdat.

Lähteet:
Oma tieto

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 18:49

perinteet velvoittaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:50

saunan lämmitys varmistaa saunan "puhtauden" no kotosaunoissa ei niin tärkeää mutta yleisösaunoissa kylläkin ja eikös se lämpö helli ja rentoututa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:53

Minä en tykkää istua kylmässä saunan lauteilla. Suihkussa voin käydä ilman saunaakin.

Saunan tarkoituksena on lämmittää itseään niin että hikoilee. Iho puhdistuu hikoillessa, huokoset aukenevat ja aineenvaihdunta vilkastuu. Vastominen olisi kaikkein parasta. Kun kunnolla repsuttaa itseään vastalla ei tarvitse enää kuin suihkun, jos pelkää saippuan kuivattavan ihoa liikaa.

Hyvän saunomisen jälkeen väsyttää, mutta hetken kuluttua on taas virkeä ja tarmokas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:56

Minä en lämmitä koskaan. Meen aino valmiiksi lämmitettyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:58

Ei tarvvälttämättä.Kylmä sauna.Mitäs läksit?Oma vika.Ota riehumalla hiki. Sannoi Pirkka Pekka Petelius jossain ohjelmassaan.

Lähteet:
Joku sketsi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 19:01

Ei tarvitse. Minä olen ollut kylmässä pihasaunassa yötäkin.:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 19:25

miks pitää laittaa telkkari päälle jos haluaa katsoa telkkaria?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 19:25

kyl pitää, on niin ihanaa kavuta löylyn lämpöön..ja ah miten sit uni maittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 19:54

Saa sitä kylmässäkin saunassa istua, mutta mukavampaa lämmitetyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 20:26

Jos aikoo ottaa lölyt, olisi hyvä lämmitää. Kylmässä saunassa hiki ei muuten irtoa, kuin rehkimällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 21:08

Tietysti että saa otettuu löylyt. Jos menet saunaan ennenkun olet lämmittänyt... Niin sitten kun menet lauteille ja heität vettä kiukaille... Kiukaasta ei nouse höyryä eikä ole sitten lämmintä saunassa eikä saa otettyy löylyjä. Ei tule kiukaasta löylyä ennenkun olet lämmittänyt saunan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 21:32

No varmaan siksi, että voi rentoutua hyvissä löylyissä. Harvemmin olen kuullut, että kukaan istuu kylmässä saunassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 02:37

Mukavampi niin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 09:28

ei sitää oo pakko lämmittää m ut voi se olla mukavempi saunoa jos sielä on lämpöä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 09:37

lämmin/kuuma sauna on aina parempi kuin kylmä sauna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 14:43

Jatkuvasti lämmin kiuas on sopiva vaihtoehto usein saunovalle.
Muhimislämpö pitää kiukaan valmiustilassa odottamassa saunomisen alkamista. Kun halutaan saunoa, avataan vain kiukaan kansi ja heitetään löylyä.

-- säästyy siltä lämmittämiseltä, sauna aina lämmin ;) ------

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 20:48

Vähäviisas!! :D:D:D

Naruamisesta ei meniaa tulla loppua!! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 18:13

Täh?? Ei kai nyt kukaan kylve kylmässä saunassa, mulle ei tulis mieleenkään. !!
siis kylmässä saunassa....
Heti valmis kiuas on hyvä juttu vaik meillä ei sellaista olekkaan, on vaan tavallinen sähkökiuas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 07:13

voi toki harrastaa "kylmäsaunomistakin" jos haluaa, mutta eihän siinä ole järkeä.
Jos ei halua kuumaan saunaan niin pitää käydä vain suihkus:)