meinaatteko käydä naapurissa nuutti-pukkeilemassa tänään?

tarkoittaa siis että jos naapureilla on joulukuusi/koristeita vielä näkyvillä...niin saa mennä pihistää alkoholijuomat ym..ja jäynät sallittua..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 15:29

Missähän jälkijunassa olen matkustanut, kun en ole kuullut tuollaisesta perinteestä ollenkaan. Pitäiskö nyt hävetä? Naapurustossa ei näy olevan mitään jouluun liittyvää esillä, joten taidan jättää käymisen vuoden päähän. Varautukaa naapurit.

Kysyjän kommentti

ens vuoden nuutti-pukkia odotellessa :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 15:18

Juu toi ois kyl hauskaa ja lapsuuden kotiinni tulivat rötösretkel, niin min pien juoksinkin soffan taa pelkää, no eip ihme et tälläne pelkuri olen,niin en tairra mennä, eipä tarvii pikkusten pelät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:19

enpä kyllä :'D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:22

on päässyt perinne hiipumaan meidän kulmilla, siis eipä mennä:

_

Uudellamaalla nuuttipukit olivat elävää kansanperinnettä vielä 1950-luvun lopussa. Silloin tosin kiertelivät lapset makeisia kerjäten ja pieniä kepposia tehden. Naapurin eteisestä saatettiin pihistää esimerkiksi kananmunia tien varteen rikottaviksi. Lapset kulkivat aikuisten vaatteissa nailonsukat päässä.

Tämä oli sallittua loppiaisen jälkeen. Nuuttipukkeja kutsuttiin myös joulumuijiksi tai jouluämmiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:26

meidän naapuristossa ei takuulla ole jäänyt alkoholojuomia, ei kannata lähteä ryöstelemään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:46

Tämä Nuuttipukkiperinne ei ole joka puolella maata ollut ollenkaan. Olen kyllä kuullut, mutta meilläpäin ei pruukattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 19:15

Kyllä tällä kertaa on pukittelut pukiteltu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 20:01

Ei sellainen ole tapana täällä päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 20:03

juu ei oo meilläkäänpäin tullu tavaksi pukkeilu..mut mitä oon naapuritaloon kattellu niin kyllä sais ottaa nuo valoletkunsa jo pois ikkunasta...tai pitäsköhän mennä nuutteilemaan ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 08:10

Ei tullut käytyä,tämä tapa ei oikein ole tullut tavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 13:59

Eipä tullut käytyä, olin illalla eräässä tilaisuudessa Hotelli Kämpissä kuulemassa Kämpin historiaa. Ei tullut mieleen muuntautua pukiksi... toki viimeiste joulukoristeet keräsin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 20:28

Minulla on vieläkin kuusi olohuoneessa, muttei ole käynyt ketään pihistelemässä mitään. Harmi! :P