Oletko käynyt Kyproksella? Mitä mieltä olit paikasta ja olitko Turkkilaisella vai Kreikkalaisella alueella?

Kypros on saari Välimeren itäosassa. Nykyisin saaren eteläosa on kreikkalaisten asuttaman Kyproksen tasavallan hallinnassa. Saaren turkkilaisväestö asuu Turkin miehittämässä pohjoisosassa, Pohjois-Kyproksen turkkilaisessa tasavallassa, jonka itsenäisyyttä ei ole Turkin lisäksi mikään muu maa tunnustanut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 13:21

Muutama vuosi sitten lomailin Agia Napassa pari viikkoa.
kyllähän sielläkin oli nähtävää, mutta vuokrasimme auton ja ajoimme saaren Kreikkalaisen puolen päästä päähän . mm. Nikosiaan öitsimme siellä 2 yötä, ajoimme vuoristoon, öitsimme siellä, ja laskeuduimme alas sekä ajoimme Paphokseen, öitsimme siellä, takaisin Agai Napaan Limssolin kautta, Limassolissa olimme muutaman päivän.
Viimeisenä päivänä sain salmonellan, yksityisklinikalla lääkäreitten hellässä huomassa ( 2500 fmk / vrk, matkavakuutus maksoi).
Kyproslaiset tosi ystävällisiä joka paikassa, varsinkin kun kuulivat että Suomesta.
Suomalaisethan olivat YK-joukoissa mm. siellä.

infoa paikasta:
www.cyprus.com/cyprus-tourist-info.php

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 13:24

Tuon kyllä tiesin.En ole vielä käynyt ,mutta mielelläni käyn kun aikatulee lähteä sinne,jopa seuraaavan matkan ottaisin sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 13:24

Olen käynyt kerran Kreikkalaisella alueella .Ihmiset oli ystävällisiä , palvelu hyvää , kielitaitoisia ihmisiä. liikenne oli mielestäni täyttä sekasotkua, skoottereiden päällä vissiin koko suku . ja nopeus oli valttia. tyttäremme kävi sukeltamassa joka päivä ja olisi otettu töihin kyseiseen firmaan heti. hänellä on hyvä koulutus sukellukseen . hintataso samaa luokkaa kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 17:58

Olen käynyt Kreikkalaisella alueella Agia napassapari vuotta sitten toukokuussa. Siellä ei juuri näkemistä olllut, jollei sitten lähde retkille tai vuokraa autoa, me kävimme retkillä jotka olivat kyllä hienoja. Nuorison biletysmesta jonka takia sinne menimmekin.. Kuuma siellä oli, 37 astetta päivisin eikä yöllä juurikaa vähempää. Törkeen kallista!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 18:30

Marraskuun alussa viime vuonna kävimme Limassolissa. Vaikka sesonki alkoi olla ohi ilmat olivat todella hyvät, vesi uintilämpöistä ja paikallisetkin jaksoivat vielä hymyillä. Hotelli sijaitsi kaupungissa. Jos nyt lähtisin uudelleen majoittuisin hotellialueelle, joka sijaitsee muutaman kilometrin päässä kaupungista. Rantakadun liikenteen paljous yllätti. En suosittele Limassolia rauhaa hakevalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 13:47

En ole koskaan käynyt Kyproksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:09

Kreikkalaisella puoella varmaan kymmenen vuotta sitten maaliskuussa, tosi upeeta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 18:55

Muutaman kerran, viimeksi -97 Limassolissa. Vasemmanpuoleinen liikenne, paljon turisteja, hinnat suunnilleen meidän tasoa. Silmälasit , vaatteet ja kengät edullisia. Syys- lokakuu hyvää loma- aikaa.
Edulliset bussimatkat esim. Nikosiaan. Myös ns. kimppataksit edullisia. Viinifestifaalit syyskuussa.