mitä tarkoittaa aamuhetki kullan kallis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 09:33

Pohjimmiltaan se täytyy itse kokea.Jonain kesä aamuna jossai mökillä tai muualla ,heräät aikaisin linnun lauluun ja luonnon vihreydeen,laitat aamupalaa ja manet pihalle istumaan ja syöt sitä aamiasta,niin siinä tajuat miten kiva oli herätä vielä tähän kauneuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2009 - 08:26

Mielestäni se tarkoitta alkua uuteen päivään,minkälaiseksi se sitten muodostuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:57

Mielestäni se on taas yksi uusi mahdollisuus eli uusi, "puhdas" päivä edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 09:00

Luulen, että sanonta kuuluu sarjaan sananlaskuja, jossa kehoitetaan ahkeruuteen jne. Esimerkkinä toinen sananlasku: "Illan virkku, aamun torkku. Se tapa talon hävittää."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 09:15

Luulisin sen olevan hengellistä alkuperää, ihminen, joka saa herätä taas uuteen Jumalan päivään on onnekas. Hänelle on taas yksi päivä suotu lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 09:17

Kehoitus ahkeruuteen ja lupaus siitä tulevaan palkinnosta..

"Ensimmäinen kuorii kermat päältä, aikainen lintu madon saa (The early bird catch the worm) jne. ..."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 10:48

soyä kun saa rauhassa istua ja juoda vaikkapa aamukahvin. Se on mukavaa.. kannattaa varata aamuun aikaa, ettei tarvitse juosta suoraan sängystä työmaalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 10:51

Oi kuminaama sen sanos, just tollee se menee ja siin sen sanan merkityksen oikke tuntee luis ja ytimis, kuin siaraimiski.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 12:11

Koen sen hetkenä, joka on vain minua varten. Saan nauttia kiireettömästi aamutoimistani ja aamupalastani ja valmistautua päivän suunnitteluun ja askareisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 13:15

Kaikki virheet vielä tekekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 19:17

Tais tuo kuminaama sen sanoa parhaiten, toinen samantapainen sanonta on "omakoti kullan kallis".

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:52

Se tarkoittaa sitä, että aamulla kannattaa olla ajoissa hereillä ja päivästä tulee siten parempi. :)