Karitsan hääjuhlat tarkoittaa ??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 21:41

”Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: ’Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen [alkanut hallita kuninkaana, Um]. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus [edustaa pyhien vanhurskaita tekoja, Um].’” – Ilm. 19:6–8.

Lähteet:
Raamattu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 21:40

Sitä kun uskossa siirryt ajan rajan taa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 00:35

osa juutalaisten kulttuuriperintöä:

ISRAELIN JUHLAT - TULEVAISTEN VARJOT

“Lehtimajan juhla on vertaus Karitsan häistä. Rukoillaan että kukaan ei jäisi tielle vaan että voisimme kaikki olla yhdessä viettämässä taivaallista karitsan hääjuhlaa.”

7. Sukkot eli lehtimajanjuhla, 7. kuun 15. päivä alkaen (lokakuun alkupuolella yleensä; 3.Moos.23:33-44). Tämä 7 + 1 päivää kestävä juhla on syksyn sadonkorjuujuhla. Israelin juhlat liittyvät israelilaiseen maanviljelyskulttuuriin. Omer-lyhde leikattiin ensin kypsyvästä ohrasta happamattoman leivän viikolla ja siitä alkoi ohran leikkuu (Israelissa kylvetään syksyllä ja leikataan keväällä). Viikkojuhlana eli helluntaina tuotiin uusi ruokauhri vehnästä ja siitä alkoi vehnän korjuu (3.Moos.23:15-21). Sadonkorjuu jatkui koko kesän, kunnes syksyllä juhlittiin elonkorjuujuhlaa eli lehtimajanjuhlaa ja kiitettiin Herraa saadusta maan sadosta. Juhlaan tuodaan hedelmiä ja puiden oksia, pääkoristeena palmun oksat (3.Moos.23:39-40; Neh.8:14-18; Room.11:17-29). Lehtimajanjuhla on mitä todennäköisimmin Messiaan todellinen syntymän aika (selvitetty tarkemmin kirjassa "Apostolinen seurakunta"). Esikuvallisena sen lopullinen profeetallinen täyttymys alkaa, kun suuresta ahdistuksesta ylöstemmattu seurakunta viettää "taivaallista lehtimajanjuhlaa" palmut käsissään valtaistuimen edessä, viimeisen herätyksen elonkorjuun päätyttyä maan päällä (Ilm.7:9-17).

www.israel-apu.org/kirjoituk...uhlat.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 09:20

Näin ateistina sanon, tarjottiin häissä karitsaa vieraille.Nuo muut on vain taruja.täällä ihme maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:49

Jos on kyse Raamatusta, siinä se tarkoittaa sitä, että Kristus on hakenut seurakuntansa tykönsä. Ne, jotka ovat siinä porukassa ovat niitä häävieraita, ylkä on Kristus ja morsian on seurakunta.