mitä teet,kun tietokoneesi alkaa temppuilla,soitatko tekniseen tukeen,vai turvaudutko kaveriin,jos itse et ymmärrä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 19:47

En soita tekniseen tukeen koska ne ei tajua mitään (osa ei edes ole suomenkielisiä) vaan haluavat, että tyhjennän koneeni vaikka se herjaisia, että muisti on rikki. :P

Yleensä ensimmäinen asia mikä pitää tehdä, jos kone temppuilee:
1. Älä hätäänny!
2. Mieti mitä se herjaa ja miten temppuilee ja kirjoita paperille ylös, että osaat kertoa asiasta.
3. Sulje kone.
4. Soita kaverille/pojalle/äidille/tietokoneliikkeeseen.
5. Pakkaa kone hyvin ja vie korjattavaksi.
6. Muista, että emolevyä pitää varoa kuljetettaessa.
7. Jos korjaaja tulee kotiin, selosta ensin mitä tapahtui ennen kuin annat hänen ryhtyä toimeen.

Lähteet:
Oma kokemus

Kysyjän kommentti

Valitsin siun vastauksen parhaaksi,tietokone kysymykseeni,siinä oli ohjetta kerraksi.Kiitos mielenkiinnostasi kysymykseeni.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 21:38

kyl pojat hoitaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:41

No onneksi meitin poika, tai miehen poika osaa tän vempaimen käytön,mut asuu meilt aikas kaukan niin ei ehdi heti, ja neuvoo kyl sit puhelimel,mut kaik virustorjunnat ym.päivitykset tekee, kun kuitekin aikas usein käy, tai 2 kk,ssa noin..jos mä ite joutuisi uuten konee laittaa käyttöön, niin läppis ois visust kyl laukussans kaapiperukoil. en osais mitään sil tehä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:50

ELISA avustaja eikä mun manailu auta niin mukulat tulevat hätiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:01

Hyvä kaveri on paras tietokonetuki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 22:04

Soitan tutulle kaverille, tulee ja laittaa koneen kuntoon. Ihan hyvä systeemi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:09

Minä pärjään hyvin Etelä-Suomessa asuvan ystäväni tuella. Otan puhelun ja hän neuvoo, jos osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:10

Osaan korjata itse, jos jokin kummallinen tarkistus koneessani niin poikani ottaa koneeseeni yhteyden ja korjaa sen tietovälityksen kautta kuntoon vaikka asuu 80 km päässä meistä. Nykyään huoltomiehet eivät tarvitse välttämättä kotiin tulla.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:26

Tätä olen kerran käyttänyt kotikorjaus.fi/toimipaikat.htm

Lähteet:
Sain hyvän avun. Valitettavasti ei ole kovin usealla paikkakunnalla,mutta jokapaikasta löytynee vastaavaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:33

Tekniseen tukeen on turha soittaa jos ei ymmärrä mitään computereista, silloin ei myöskään tajua sieltä tulevia ohjeita. Turvaudu kaveriin tai kaverin kaveriin, ellei sellaista ole vie kone huoltoon. Maamme on täynnä pieniä (yhden miehen) puljuja jotka huoltavat halvalla ja hyvin. Nyrkkisääntö on se että ÄLÄ koskaan hyväksy tai lataa koneelle mitään mitä et ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:45

enimmiltään pärjäilen itse, mutta jos ei niin kilautan kaverille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:51

Olen itse opetellu koko koneen ja nyt teen itse vika korjaukset, jos ei ole takuukoneesta kysymys!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 01:04

jos oikein kiperäksi menee niin sitten kaivan manuaalin esiin, jos kehtaa kertoa ettei pärjää niin mukulat hoitelee homman hetkessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 01:23

soitan asiakaspalveluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 03:03

kavereilta yleensä saa selkeimmät ohjeet... ainakin kun vertaa siihen että soittaa asiakaspalveluun ja maksaa ittensä kipeeks...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 07:40

yleensä ensin kiroillaan ja manaillaan aivan itse, mutta loppujen lopuks taitaa omat pikku veljet olla hyvä apu korjaamaan tilanteen kuin tilanteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:28

serkku ottaa mesen kautta koneeni haltuun jos jotain ongelmii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 09:17

Jos menee jumiin tai jotain,hoita homman itse,teen hommia vaikka viikon jotta kesin tai ymmärrän mistä on kyse,messenger mäni jumiin oli kuukauden,lähetin myrkky sähköpostin Microsoft,ille,sähköpostia tuli takasin tee sitä ja täätä,jos ei toimi ota yhteys F-Secureen,sitten lähetin sinne sähköpostin tuli ohjeet ,toimin niiden mukaan nyt messenger toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 09:30

Soitan welhon asiakaspalveluun (kotikoneasioissa) mutta aika nopeasti tulee seinä etten. Kutsun heidän suosittelemnsa expertin kotiin, nyt näyttää olevan se tilanne juuri päällä.
Työpaikalla asiat hoituu jos hoituu ATK-avun turvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 12:47

Kysyn ensisijaisesti läheisiltäni neuvoa ja apua mikä koneessa on vialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:06

kyllä paras apu olet itse
jos pystyt helppejä katsomaan niin ok
samoin jos googleen pääset niin sieltä löytyy usein vastaus,kunhan vain kone päästää näin pitkälle
verkko-ongelmissa sonera internetavustaja kova juttu ja sen voi kopioisa soneran sivuilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:58

No ei ole toistaiseksi tullut vastaan ongelmaa jota en olisi pystynyt itse ratkaisemaan.

Ja tiukan paikan tullen kysyn työkavereilta tai Googlelta.